Igår råkade det bli en heldag utav letande fel på min motor/ledningar. Det startade i fredags eftermiddag med att bilen blöddrade och la av om och om igen, min tanke var att ja inte satt fast nå ledningar riktigt efter poleringen förra helgen. Drog tjuvluft eller nå. Lyckades starta bilen igår kl 10 på morgonen och åkte ut till "garaget". Där dog den helt.
Alla slangar och luftfiltret togs av, gjordes rent utan att hitta nå fel. Tillbaka med det och försöka bogsera igång skiten, men det blev bara motorbroms. Då dök den där tanken upp ang bränslefilter! Eftersom ja haft problem med att få fram soppa i svängar till höger och bilen velat lägga av då. Kasta ur inredningen och provade starta med Erik i baksätet med pumpen. gick igång när han trixade med pumpen! Wohow! Antagligen så skitigt nere i tanken så de satt igen filtret. Tog en provtur men bilen gick värre än en påse nötter
Tillbaka och se om det hjälper att rengöra bränslefiltret!
Hade en sådan söt liten pump! Filtret såg ut som en te-påse och var ganska skitigt!
Filter rengjordes, packning rengjordes. I med skiten igen och se om bilen går igång igen!
Stendöd! Inte ens pumpen gick igång. Så då slog det oss att det är ju tammefan pumpen som gett upp.. Erik slog med näven på pumpens fäste i baksätet, då hoppade den igång igen så jag kunde starta. Konstigpump med eget liv.
Hörde runt med lite folk ang ny beg pump. Hittade på en i Ludvika som setat i en rx-7. Drog dit på stört å köpte den
En Bosch 040 (?)
Blev en aning större modell!
Men nu går bilen som den ska igen