Hejsan hallå!
Skall till Biltema imorgon på förmiddagen, och behöver lite hjälp innan dess så jag kommer hem med rätt spackel!
Har ett gigantiskt hål i min stötfångare (se bild), och har för tillfället pusslat ihop alla delar och tejpat ihop dom och sedan tejpat tillbaka dom på stötfångaren för att fylla hållet.
(Tillfälligt, och riktigt fult - pinsamt då man har bilar bakom sig)
Min tanke för att fixa hålet är:
1)Ta bort stötfångaren från bilen.
2)Ta bort tejpen som sitter på insidan som håller ihop alla delar som jag pusslat ihop.
(överdrivet mycket tejp på utsidan just nu som kommer hålla allt på plats)3)Spackla överdrivet mycket på insidan för att få allt att sitta fast, låt torka, spackla lite till etc..
4)Ta bort tejpen på utsidan, för att se hur förjävligt det ser ut, och åter igen - spackla spackla spackla överdrivet mycket så det nästan blir en stor "bula" utåt när allt väl har torkat.
5)Slipa och se glad ut tills man fått till formen, för att slutligen kasta på lite färg..
-------------------
Så frågorna lyder:
1)Kan min vrickade idé fungera och faktiskt hålla ett par år?
(Under förutsättning att man inte råkar backa in i en stolpe igen vill säga..)2)Vilket spackel är det isf jag skall köpa på Biltema ( Länk uppskattas ).
Tusen tack på förhand, hoppas denna lilla olycka kommer resultera i att jag blir lite mera kunnig inom "skruva bil"-området