Nyman1337 skrev:
aqulio skrev:
får bara köra till och ifrån verkstad/ bes
annars får du inte köra den alls
Du får endast köra bilen till verkstad om den är påställd (skattad&försäkrad) men från verkstaden får du endast köra bilen till bilprovningen. Inte åka hem med den eller likande så att säga.§
Nej.
Man får:
Köra bilen närmaste vägen till och från besiktning och verkstad (alltså till och från kan betyda hemmet, garaget, parkeringen etc. där den brukar stå), finns inget som reglerar att man enbart får åka från verkstaden till besiktningen! Däremot får man inte åka runt och shoppa delar, skjutsa kompisar, åka till jobbet, åka långa sträckor m.m.
Bilen behöver inte vara påställd men den måste vara trafikförsäkrad! Ja man kan teckna en trafikförsäkring även om bilen är avställd!
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!