2551
Sök

Volvo 940

24 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
jag har en volvo 940 93:a med b230fd motorn jag har en bytt till trim topp på den o den drar otrolig mycket soppa men jag tänkte kan man byta box eller något så den kanske drar lite mindre eller finns det något annat, den drar typ 2 liter milen

Forummoderator
26 342 Inlägg
17 april 2013
Vad för topp? Vad är gjort med den?
Vem monterade tillbaka kamremmen och ställde den rätt? Står den rätt nu?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

119 Inlägg
17 april 2013
Ja du kan ju börja med att göra en redig service! och nej det hjälper inte med att byta "box"

24 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
flickvännens pappas bror svarvade toppen han jobbar med det vi fixade det i skolan så det är rätt inställt, okej kan man inte göra något annat för att den ska dra mindre eller kommer den dra lika mycket hela tiden ?

Forummoderator
26 342 Inlägg
17 april 2013
Drar den så mycket så är nåt fel.
Kolla upp att allt verkligen sitter rätt till att börja med. Särskilt så ni inte har flyttat på kamremmen det minsta.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

24 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
aa får kolla det och göra en service

119 Inlägg
17 april 2013
Ja gör en redig service och kolla felkoder, för två liter milen ska den inte dra!
lite andra saker du kan göra för att sänka bränsleförbrukningen pumpa däcken lite extra kolla så hjulen rullar lätt, smörja upp bromsok och dylikt!

24 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
aa jag märkte häromdagen att 2 bromsar ligger på så jag ska smörja upp alla ok och göra service och sånt och se om det blir bättre

Sök