3307
Sök

Mannes 142 Turbo. Nya delar! 4 april

"Living My Life Sideways"
208 Inlägg
4 februari 2007
Vilken version kör du på ms:et?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Real_Performance skrev:

Lite slarvigt av mig att inte skriva de nånstans, får väl ta å berätta vad ja köpt för nåt smile
De är iaf v2,2.
Funktionerna jag har på mitt är tändning och launchcontrol.
Till en början har ja tänkt å köra med orginal tändningen, mest för att de inte ska va så mkt att tänka på vid mappning och injustering av sprutet. Men sen när ja känner att ja klarar av att kontrollera sprutet så kopplar ja in tändningn också.
Launchcontrol är att man kan ställa in ett visst varvtal när man har kopplingen nertryckt å kan ändå trampa gaspedalen i botten utan att varvtalet ändras, tills man släpper kopplingen.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

1 893 Inlägg
4 februari 2007
Manne skrev:
Launchcontrol är att man kan ställa in ett visst varvtal när man har kopplingen nertryckt å kan ändå trampa gaspedalen i botten utan att varvtalet ändras, tills man släpper kopplingen.

hehehe....
Den funktionen kommer slita fint på mina drivaxlar. (Motorn precis framför drivhjulen. Bakhjulsdrift.)
Senast redigerat av Kristian_V (4 februari 2007)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
hehehe....
Den funktionen kommer slita fint på mina drivaxlar. (Motorn precis framför drivhjulen. Bakhjulsdrift.)

Det kan ja tänka mig smile

208 Inlägg
4 februari 2007
Manne skrev:
Real_Performance skrev:

Lite slarvigt av mig att inte skriva de nånstans, får väl ta å berätta vad ja köpt för nåt smile
De är iaf v2,2.
Funktionerna jag har på mitt är tändning och launchcontrol.
Till en början har ja tänkt å köra med orginal tändningen, mest för att de inte ska va så mkt att tänka på vid mappning och injustering av sprutet. Men sen när ja känner att ja klarar av att kontrollera sprutet så kopplar ja in tändningn också.

Det finns ju Ms 1 och 2 två sedan en massa versioner på dem . du har ms 1 med version 2.2 då? eller?  för ms 2 kostar väl lite mer.  annars har du fått ett riktigt bra pris det bästa med ms är ju att man kan bygga ut dem och uppgradera dem när man vill=)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Real_Performance skrev:
Det finns ju Ms 1 och 2 två sedan en massa versioner på dem . du har ms 1 med version 2.2 då? eller?  för ms 2 kostar väl lite mer.  annars har du fått ett riktigt bra pris det bästa med ms är ju att man kan bygga ut dem och uppgradera dem när man vill=)

Är inte hundra men ja tror de är Ms2 v2,2. Aa fast då måste man ju veta vad man gör roll

208 Inlägg
5 februari 2007
Kollade lite närmare på det där du har ett så kallat lassekort=)   `?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
japp ett sånt är det.

208 Inlägg
5 februari 2007
Manne skrev:
Real_Performance skrev:

Är inte hundra men ja tror de är Ms2 v2,2. Aa fast då måste man ju veta vad man gör roll

okey smile   tror det blir ett sånt här för min del bara jag får reda på vad min polare har .  han kan allt om dem där känns det som smile   Du kanske sett hans bil nån gång va med i bilsport svart saab 96.a med saab 900 t16 turbo drivlina i smile.

208 Inlägg
5 februari 2007
Manne skrev:
japp ett sånt är det.

Okej då är det nog ett sånt som polaren har också smile  perfekt i så fall smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
5 februari 2007
Trådstartare
Real_Performance skrev:
okey smile   tror det blir ett sånt här för min del bara jag får reda på vad min polare har .  han kan allt om dem där känns det som smile   Du kanske sett hans bil nån gång va med i bilsport svart saab 96.a med saab 900 t16 turbo drivlina i smile.

Gött! kan inte bli annat än bra big_smile Nja, har säkert sett den men inte vad ja kan komma på nu.

Real_Performance skrev:
Okej då är det nog ett sånt som polaren har också smile  perfekt i så fall smile

Gött om man kan få lite hjälp av nån som är lite kunnig smile

208 Inlägg
5 februari 2007
Ja det sitter inte helt fel .  ska lära mig det där också när vi håller på sen smile .  och kopplar in och har oss smile

1 785 Inlägg
6 februari 2007
Var ifrån beställde du "Megasquirt ECU'n" ?

Vilka sensorer och givare har du i ditt bygge? Jag mera fabrikaten.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
dbjanoz skrev:
Var ifrån beställde du "Megasquirt ECU'n" ?

Vilka sensorer och givare har du i ditt bygge? Jag mera fabrikaten.

Köpte den från en privatperson som löder ihop dom. Har inte kommit så långt än.. får vänta till nästa månad med givarna å det..

2 122 Inlägg
7 februari 2007
ska du köra volvo orginal givare eller ska du fixa fram nått annat? typ från 740/760tic?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Jajjemen!
1 512 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Kirre skrev:
ska du köra volvo orginal givare eller ska du fixa fram nått annat? typ från 740/760tic?

vet inte.. spelar ju inte så stor roll, det får bli det ja kommer över helt enkelt smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Fick en intercooler igår, från en 740 tic.
Efter lite mätande å kapande fick ja dit den.. de finns inte mkt till goda kan ja säga roll
http://i4.tinypic.com/4havw9v.jpg

Men oljekylarn fick offra sin plats, så nu får den leta sig en ny plats.. blir toligtvis under högra framlyktan.

elit
327 Inlägg
Jajjemen!
1 512 Inlägg
10 februari 2007
Trådstartare
Har varit i garaget en sväng idag å grejat lite.

Lite trevlig rost som ska lagas.
http://i13.tinypic.com/4csgnpu.jpg

Har lagt igen där reservhjulsbaljorna suttit, och även lafg en plåt emellan så de blir helt slätt. Men frågan är om det blir för slätt.. hmm har inte bestämt mig än om ja ska ha kvar det så.
http://i4.tinypic.com/2rco0uu.jpg

En till.
http://i18.tinypic.com/434n9uc.jpg

Kom på en rolig grej ja inte visat, hittade denna i ena reservhjulsbaljan big_smile (Obs! det är inte jag som sktivit "nöd burk")
http://i16.tinypic.com/405ea7p.jpg

Å de här låg i den.
http://i12.tinypic.com/44bc0nd.jpg

539 Inlägg
10 februari 2007
HAha go "nöd burk"tongue

Sök