Update!130602
Idag..även om jag var beredd på att det inte skulle bli nåt pysslande med 240:in på grund av vissa anledningar..så blev det faktiskt en hel del gjort i alla fall.
Oskar, som börjar bli en gud på att hantera svetsen, hittade ytterliggare några hål att täppa till medans jag använde vinkeljerry till att slipa ner de fina kattski..eller jag menar svetssömmarna..så dom liksom blev lite mer..ja. Sömliknande?
Sedan blev det till att leta fram kittet..chittet..det där kladdet.
Två penslar, och vips:
[Taget 130602]*..och där blev det kittat då..*
För att vara första gången vi båda kittade så..blev det helt okej. Kittade även från undersidan..vilket jag hoppas var det rätta..men det lär ju visa sig..
I och med att det står på burken att det tar ett dygn innan det är överlackningsbart så satte vi helt enkelt igång med nästa projekt..
[Taget 130602]*..swop sa det med vinkeljerry så var det mesta borttaget av den gamla reservhjulsbaljan..*
Några krux vi har att komma runt..eller över. Det ena är väl att verkligen eliminera all rost. Därför blev det en hel del bortkapat, därför att det hade börjat krypa uppöver bakflygeln. Blir till att lappa ihop framöver, bara den nya baljan kommer på plats.
Delar av den gamla baljan får dessutom sitta kvar. Vissa kansker här säger att vi är korkade som gör på detta sätt, men passformen på den nya kändes inte riktigt korrekt, så i stället så blev det att den nya baljan helt enkelt får passas in lite snyggt och prydligt..eller hur man nu ser på saken.
Det ordnar sig..liksom..vad kan gå fel..