Historia:-----------
Jag hade ju faktiskt inte tänkt köpa mig en 240 till. Efter bravaderna med "Buken" så kändes det som ett avslutat kapitel. Jag skulle växa upp, så det blev att man skaffade sig en V70, större lägenhet och så vidare. Vatten rann under broarna..
Ända tills den här gode vännen berättade att han ägde en 244 GLT av 83:as modell, den med "rätta" motorn, och frågade om jag var intresserad..
SAMMA goda vän som en gång i tiden hade sålt "Buken" till mig, skall även nämnas.
Visst. Den har lite skavanker. Lacken är ganska okej, men klarlacken har släppt på exempelvis huven, takluckan, taket, bakluckan och över midjorna bak.
Reservhjulsbaljorna är gjorda av rost, den ene värre än den andre..och trippen visar att han har rullat över 40 000 mil.
Men hey!
Han skall återuppstå, lite som Optimus Prime i Transformers 2, då han får reservdelar från den slagne "JetFire".
Med influenser av R-sporteran och nuvarande Polestar - mest för att jag älskar deras blåa färg - så hoppas jag att han kommer vara med mig länge..
Vad som är på gång:------------------------------------------
[/] Underarbete klart innan omlackering
[ ] Omlack.
[ ] Köpa nya framlyktor
[/] Renovera plastlister och grill
[ ] Dekorsatser
[ ] Mellan baklyktorna
[ ] Ovan midjelister
[ ] Var nöjd med resultatet.
[X] Få tag i nya lister.
[/] Fixa upp dom nyare baklyktorna.
[ ] Montera de nyare baklyktorna. Koppla in dem och eventuell felsökning då dem inte lyser korrekt.
[ ] Underredsmassa. Gärna med en massa stänk på den nya lacken..
[ ] Ta en Trocadero.
Slutsats:----------
Alla tips är självklart välkomna, oavsett om dom är "bra" eller "dåliga". Tänker dock inte plåtbredda eller montera i en BMW-motor, oavsett hur mycket någon än kommer tjata, haha.
B23E-motorn är här för att stanna..