Som föregående, det finns alltså ingen möjlighet att bli av med körkortet via hastighetskameror då dessa ej är tjänstemän.
Endast en tjänsteman på plats som får tra kortet eller domstolsbeslut som föregående sade. (samma princip som när man blir erbjuden att skriva på fortkörningsböter, skriv på eller upp till domstol)
Källa, ja du. Behöver jag ens gå in på det?
Om du är osäker på vad jag berättar, åk till trafikarna och fråga (;.
Mer onödig info om kamerorna:
Man tas för den hastigheten man fotograferas vid alltså håller du 140 70 meter ifrån kamerna och hinner bromsa ner till 70 (om nu den hastigheten gäller) 5 meter innan du hinner passera kameran så knäpper den inte för den hastigheten...
sedan så knäpper den kort även om man håller sig i motsatta körfältet. det är ingen laser i boxarna, det är en radar.
källa på det, ja tro mig... ni kan ju alltid testa
I september så var jag med på apt mötet där även det togs upp att nu mer (från 1 oktober i år) att allt åker till kirunaenheten, fotografier osv. innan så skickades de även till olika basstationer.
Samt september så var dåvarande siffra 398 st kameror i ständigt bruk + ett antal som slås på och av pga personalbrist.
Ska tillägga det att när en fortkörningreggas så BLIXTRAR det ALLTID. kamerablixten alltså.
Hoppas detta hjälpte någon iaf, som inte vill tjafsa.
Senast redigerat av Jaaacob (6 november 2006)