3669
Sök

Twingo - Slammed & Stanced | Takeyari-pipes 31/8 !!! :)

Low n' loud! Stance'ad, slammad & högljudd twingo. Ljudbygge pågår!

356 397 Visningar
Projektet avslutat 1 september 2015
948 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
#441
almqvist__89 skrev:
SLÅ TILL! Kommer se så jääääävla mkt lägre ut big_smile
Gör fan de då big_smile behövs en push av en följare eller två ibland lol

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

1 140 Inlägg
27 juli 2013
#442
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:
SLÅ TILL! Kommer se så jääääävla mkt lägre ut big_smile
Gör fan de då big_smile behövs en push av en följare eller två ibland lol
Gött e det, kommer bli grymt big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

948 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
#443
almqvist__89 skrev:
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:
SLÅ TILL! Kommer se så jääääävla mkt lägre ut big_smile
Gör fan de då big_smile behövs en push av en följare eller två ibland lol
Gött e det, kommer bli grymt big_smile
Beställt! smile kommer troligtvis mellan 7 och 15 aug stod det :p men det är väl värt att vänta på big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

1 140 Inlägg
27 juli 2013
#444
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:
Rillependent skrev:

Gör fan de då big_smile behövs en push av en följare eller två ibland lol
Gött e det, kommer bli grymt big_smile
Beställt! smile kommer troligtvis mellan 7 och 15 aug stod det :p men det är väl värt att vänta på big_smile
Klart det är smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

187 Inlägg
27 juli 2013
#445
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:
Rillependent skrev:

Gör fan de då big_smile behövs en push av en följare eller två ibland lol
Gött e det, kommer bli grymt big_smile
Beställt! smile kommer troligtvis mellan 7 och 15 aug stod det :p men det är väl värt att vänta på big_smile
jag avvaktar och ser vad du tycker om kjolen smile tror det kommer bli grymt. Är sugen också för nu ser man mina fula "balkar" som man använder sig av när man hissar upp bilen så det är inte så snyggt så detta kanske kan vara en bra produkt smile

948 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
#446
Kevin94 skrev:
Rillependent skrev:
almqvist__89 skrev:

Gött e det, kommer bli grymt big_smile
Beställt! smile kommer troligtvis mellan 7 och 15 aug stod det :p men det är väl värt att vänta på big_smile
jag avvaktar och ser vad du tycker om kjolen smile tror det kommer bli grymt. Är sugen också för nu ser man mina fula "balkar" som man använder sig av när man hissar upp bilen så det är inte så snyggt så detta kanske kan vara en bra produkt smile
Ja det gömmer nog tröskellådan lite och på begagnade bilar så är där alltid någon jubelfåne som har varit och lyft med en domkraft där så det är alldeles krokigt och jävligt :p

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

187 Inlägg
27 juli 2013
#447
Rillependent skrev:
Kevin94 skrev:
Rillependent skrev:

Beställt! smile kommer troligtvis mellan 7 och 15 aug stod det :p men det är väl värt att vänta på big_smile
jag avvaktar och ser vad du tycker om kjolen smile tror det kommer bli grymt. Är sugen också för nu ser man mina fula "balkar" som man använder sig av när man hissar upp bilen så det är inte så snyggt så detta kanske kan vara en bra produkt smile
Ja det gömmer nog tröskellådan lite och på begagnade bilar så är där alltid någon jubelfåne som har varit och lyft med en domkraft där så det är alldeles krokigt och jävligt :p
Precis... Hoppas bara att kjolen kommer snabbt nu så vi får oss en trevligt update smile

948 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
#448
Okej... Nu har mina camber-shims kommit men.... Fattar 0?
Vad göra? Vad var? Vilket nummer?

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
2 augusti 2013
#449
Rillependent skrev:
Okej... Nu har mina camber-shims kommit men.... Fattar 0?
Vad göra? Vad var? Vilket nummer?
Bild hade ju underlättat! wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
#450
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-6ca0315e9526bcfa75cd4940a1b35cf8_large.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
2 augusti 2013
#451
Detta kanske hjälper något?
http://www.youtube.com/watch?v=rLggvBqh1uU

Finns säkert bättre filmer/instruktioner, men jag tog första bästa tongue

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
#452
figge_stunter skrev:
Detta kanske hjälper något?
http://www.youtube.com/watch?v=rLggvBqh1uU

Finns säkert bättre filmer/instruktioner, men jag tog första bästa tongue
Usch.. Får ont i huvudet av alla siffror asså tongue

Har hört rundor eftersom jag måste göra en hjulinställning i vilket fall som helst men folk verkar inte vara så hemma i det häromkring... hmm

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 627 Inlägg
2 augusti 2013
#453
Hmm, gör hjulinställningen först, alternativt kolla om de inte kan fixa det för dig? Har du gjort hjulinställningen så vet du ju hur din toe står och då får du ju det på papper och kan använda det som mall smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

948 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
#454
ToXtreme skrev:
Hmm, gör hjulinställningen först, alternativt kolla om de inte kan fixa det för dig? Har du gjort hjulinställningen så vet du ju hur din toe står och då får du ju det på papper och kan använda det som mall smile
Det är precis det jag frågar runt efter, en hjulinställning med montering samt justering av camber bak så att det står negativt, men folket verkar inte kunna med det.

Bara en snubbe som kunde och han tippade det på 2 timmars arbete (650kr/h) plus 700 något för inställningen och det tyckte han skulle landa på 1700kr/2000kr...

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
2 augusti 2013
#455
Men är det inte så att varje gång man pillar på camber inställningarna så måste man göra ny toe inställning? eller är det jag som förstått det hela fel?

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

3 627 Inlägg
2 augusti 2013
#456
BunnA skrev:
Men är det inte så att varje gång man pillar på camber inställningarna så måste man göra ny toe inställning? eller är det jag som förstått det hela fel?
Nej du har uppfattat det hela rätt smile Men en hjulinställningsgubbe borde ju kunna uppskatta hur mkt fel toe'n kommer bli med camber smile

Vet inte om det går att justera original bak på Twingo utan att behöva shimsa.. känns konstigt att de inte har koll O.o

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

948 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
#457
ToXtreme skrev:
BunnA skrev:
Men är det inte så att varje gång man pillar på camber inställningarna så måste man göra ny toe inställning? eller är det jag som förstått det hela fel?
Nej du har uppfattat det hela rätt smile Men en hjulinställningsgubbe borde ju kunna uppskatta hur mkt fel toe'n kommer bli med camber smile

Vet inte om det går att justera original bak på Twingo utan att behöva shimsa.. känns konstigt att de inte har koll O.o
Nope det går inte att göra original..
Aeh vad surr att det ska kosta så jävla mycket...
Hade varit bättre om jag haft 7" fälgar bak också bara hmm

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
2 augusti 2013
#458
ToXtreme skrev:
BunnA skrev:
Men är det inte så att varje gång man pillar på camber inställningarna så måste man göra ny toe inställning? eller är det jag som förstått det hela fel?
Nej du har uppfattat det hela rätt smile Men en hjulinställningsgubbe borde ju kunna uppskatta hur mkt fel toe'n kommer bli med camber smile

Vet inte om det går att justera original bak på Twingo utan att behöva shimsa.. känns konstigt att de inte har koll O.o
Ja det har du rätt i. Men är det inte bättre att montera allt först och sen göra hjulinställning? Så slipper man det 2 gånger, för camberna äter inte däcken det är ju toe?

(Ja klart det slits men inte som toe-in)

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

3 627 Inlägg
2 augusti 2013
#459
BunnA skrev:
ToXtreme skrev:
BunnA skrev:
Men är det inte så att varje gång man pillar på camber inställningarna så måste man göra ny toe inställning? eller är det jag som förstått det hela fel?
Nej du har uppfattat det hela rätt smile Men en hjulinställningsgubbe borde ju kunna uppskatta hur mkt fel toe'n kommer bli med camber smile

Vet inte om det går att justera original bak på Twingo utan att behöva shimsa.. känns konstigt att de inte har koll O.o
Ja det har du rätt i. Men är det inte bättre att montera allt först och sen göra hjulinställning? Så slipper man det 2 gånger, för camberna äter inte däcken det är ju toe?

(Ja klart det slits men inte som toe-in)
På sätt och vis ja, men det blir ju typ 2ggr hur man än gör tongue Monterar man först, gör hjulinställning sen och det är åt helvete så kommer han ju ändå behöva plocka loss allt igen yikes

Men Rille, Gör såhär. Den stora snurren (camber) ställer du så att den tunnaste delen är uppåt och den tjockaste neråt. Sen tar du den lilla snurren och ställer den så att den tjocka delen är framåt och den tunna bakåt. Då bör det bli rätt, så gott som iaf!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

3 627 Inlägg
2 augusti 2013
#460
Vet inte åt vilket håll tjockleken bygger nu men vad jag menar för att förtydliga ytterligare lite är att du på vänster sida ställer den så att 0/10 (yttre/inre) där och på höger sida så det står 0/30 . Alltså 0 rakt uppåt.

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)


Sök