Fiesta_racing, menar du att du tycker den är snyggare som den är NU (i skrivande stund) när den är lägre än innan jag höjde upp den eller att den ser bättre ut HÖG?
Direkt när bilen blivit besiktad så åkte jag hem och sänkte den såklart, sänkte den ännu mer nu för nu gick jag ner med spänn-muttern till justeringsmuttern på coilsen så långt ner att de tog stopp, nästintill så den gängade av sig.
Blev ändå inte lågt.. Monterade mina camber bolts också, och visst den blev lägre men långt ifrån den höjd jag är ute efter..
Bak är inga problem, där finns mer att sänka men det är inte lönt för då ser det helt mongo ut fram ju..
detta är bak just nu.
Så jag funderar på att kapa coil-fjädrarna i ovankanten och platta till såhär;
Fiesta_racing, menar du att du tycker den är snyggare som den är NU (i skrivande stund) när den är lägre än innan jag höjde upp den eller att den ser bättre ut HÖG?
Får du bara ner den lite mer än förra året så kommer den bli gym! Men frågan är om inte 16-17" är att föredra så du får bättre fitment?
Den är lite lägre än förra året, och mycket lägre bak men tror jag kör på kapning av fjädrarna faktiskt!
16" hade nog varit det bästa, med 40-profil men det är verkligen försent nu när jag nyss fått mina nya hjul på bilen.. men det går klart att få ett bra fitment på 15" också, behöver dock köra snorigt lågt då men det gör ingenting!
Känner mest att jag typ inte.. orkar... att riva ner dämparna igen och ta ut fjädern Men vill man va fin får man väl lida pin
ja det fick jag beröm för, värst bra resultat och har väldigt mycket klossar kvar fram såg jag idag med, trots att jag inte bytt sen jag köpte bilen för ca 1 år sen..
Får du bara ner den lite mer än förra året så kommer den bli gym! Men frågan är om inte 16-17" är att föredra så du får bättre fitment?
Den är lite lägre än förra året, och mycket lägre bak men tror jag kör på kapning av fjädrarna faktiskt!
16" hade nog varit det bästa, med 40-profil men det är verkligen försent nu när jag nyss fått mina nya hjul på bilen.. men det går klart att få ett bra fitment på 15" också, behöver dock köra snorigt lågt då men det gör ingenting!
Känner mest att jag typ inte.. orkar... att riva ner dämparna igen och ta ut fjädern Men vill man va fin får man väl lida pin
haha förstår dig! Tänkte mer på nästa säsong Det borde väl inte ta mer än 10-15 min på varje sida att skruva loss en dämpare iom att du "nyss" satt på dom? Det största problemet har man ju när man ska byta från org-dämpare till coils eftersom org-dämparna troligtvis har suttit där i några år utan att ha blivit skruvade på!
Får du bara ner den lite mer än förra året så kommer den bli gym! Men frågan är om inte 16-17" är att föredra så du får bättre fitment?
Den är lite lägre än förra året, och mycket lägre bak men tror jag kör på kapning av fjädrarna faktiskt!
16" hade nog varit det bästa, med 40-profil men det är verkligen försent nu när jag nyss fått mina nya hjul på bilen.. men det går klart att få ett bra fitment på 15" också, behöver dock köra snorigt lågt då men det gör ingenting!
Känner mest att jag typ inte.. orkar... att riva ner dämparna igen och ta ut fjädern Men vill man va fin får man väl lida pin
haha förstår dig! Tänkte mer på nästa säsong Det borde väl inte ta mer än 10-15 min på varje sida att skruva loss en dämpare iom att du "nyss" satt på dom? Det största problemet har man ju när man ska byta från org-dämpare till coils eftersom org-dämparna troligtvis har suttit där i några år utan att ha blivit skruvade på!
Ja jag lär ju köra denna nästa säsong också ändå så det är ju klart man kan prova på 16" då Ja jag får väl se till och fixa sänkningen så att jag kan sätta igång med allt det andra, men en fråga bara..
När jag kapat fjädrarna på originaldämpare så har det alltid kommit ett klonkande ljud som upphört när jag spänt fast fjädern med t.ex slangklämma. Om jag kapar fjädrarna på mina coils, så är de konade i toppen och går dessutom inte att spänna fast någonstans då de ska vila i fjäderkoppen ju. Plattar jag till änden av fjädern och gör en egen liten "koning" som på bilden jag la upp i den senaste update'n, tror ni det håller isf? Och kommer jag slippa det klonkande ljudet tro?
Borde finnas gott om folk som vet eftersom det tydligen är vanligt att kapa coils-fjädrarna, jag själv har ingen erfarenthet av det så kan tyvärr inte svara på frågan
Borde finnas gott om folk som vet eftersom det tydligen är vanligt att kapa coils-fjädrarna, jag själv har ingen erfarenthet av det så kan tyvärr inte svara på frågan
spokenratt skrev:
Släng ut frågan som en forum tråd i chassi eller styling delen också!
Alright!
Jag såg ett finskt twingo-projekt med en som gjorde det.. såg ut såhär;
han har precis samma coils, så det borde ju inte vara någon fara!
Jag har inga men nu har jag kapat 2 varv fram så den ligger ungefär som den ligger bak, kolla förra uppdateringen så ser du annars lägger jag upp lite bilder sen