1935
Sök

Twingo - Slammed & Stanced | Takeyari-pipes 31/8 !!! :)

Low n' loud! Stance'ad, slammad & högljudd twingo. Ljudbygge pågår!

358 514 Visningar
Projektet avslutat 1 september 2015
301 Inlägg
31 mars 2014
#781
Håller tummarna för dig!

If there's a will there's a way :)

948 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
#782
Nervös skyhög twingo....
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-c306ebc216cc74848b710938c0d09f94_large.jpg


Rullar igenom blankt! cool big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-07205b86ccbecd4f76d9cf98fdafa98c_large.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

301 Inlägg
31 mars 2014
#783
Congrats big_smile

If there's a will there's a way :)

Ford fantast
1 607 Inlägg
31 mars 2014
#784
tycker den ser bättre ut i den höjden den är nu

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

948 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
#785
Bumblebi skrev:
Congrats big_smile

Fiesta_Racing skrev:
tycker den ser bättre ut i den höjden den är nu

Tack bumblebi!

Fiesta_racing, menar du att du tycker den är snyggare som den är NU (i skrivande stund) när den är lägre än innan jag höjde upp den eller att den ser bättre ut HÖG? tongue

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
#786
Update

Direkt när bilen blivit besiktad så åkte jag hem och sänkte den såklart, sänkte den ännu mer nu för nu gick jag ner med spänn-muttern till justeringsmuttern på coilsen så långt ner att de tog stopp, nästintill så den gängade av sig.

Blev ändå inte lågt.. Monterade mina camber bolts också, och visst den blev lägre men långt ifrån den höjd jag är ute efter..

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-91ecb17b2b74d081c43293d72d0d2806.jpg

Bak är inga problem, där finns mer att sänka men det är inte lönt för då ser det helt mongo ut fram ju..

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-6fa771be1333ccb608d7824e5e3aa4b6.jpg
detta är bak just nu.

Så jag funderar på att kapa coil-fjädrarna i ovankanten och platta till såhär;

http://www.roadsterdrift.com/home/wp-content/uploads/2008/07/foods1-014_1.jpg

Och så stolarna, lite bilder på det! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-2d02722c5c618f9fd4b36e34d510ba88.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-b8f34fc7376f6b3a2fc31f7507e24475.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
31 mars 2014
#787
Får du bara ner den lite mer än förra året så kommer den bli gym! smile Men frågan är om inte 16-17" är att föredra så du får bättre fitment?

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Ford fantast
1 607 Inlägg
31 mars 2014
#788
Rillependent skrev:
Bumblebi skrev:
Congrats big_smile

Fiesta_Racing skrev:
tycker den ser bättre ut i den höjden den är nu

Tack bumblebi!

Fiesta_racing, menar du att du tycker den är snyggare som den är NU (i skrivande stund) när den är lägre än innan jag höjde upp den eller att den ser bättre ut HÖG? tongue

ja smile lagom sänkt

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

948 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
#789
figge_stunter skrev:
Får du bara ner den lite mer än förra året så kommer den bli gym! smile Men frågan är om inte 16-17" är att föredra så du får bättre fitment?

Den är lite lägre än förra året, och mycket lägre bak smile men tror jag kör på kapning av fjädrarna faktiskt!

16" hade nog varit det bästa, med 40-profil men det är verkligen försent nu när jag nyss fått mina nya hjul på bilen.. sad men det går klart att få ett bra fitment på 15" också, behöver dock köra snorigt lågt då men det gör ingenting!

Känner mest att jag typ inte.. orkar... att riva ner dämparna igen och ta ut fjädern tongue
Men vill man va fin får man väl lida pin big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
31 mars 2014
#790
Schyssta bromsvärden.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

948 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
#791
Lillkanto skrev:
Schyssta bromsvärden.

ja det fick jag beröm för, värst bra resultat och har väldigt mycket klossar kvar fram såg jag idag med, trots att jag inte bytt sen jag köpte bilen för ca 1 år sen..

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
31 mars 2014
#792
Rillependent skrev:
figge_stunter skrev:
Får du bara ner den lite mer än förra året så kommer den bli gym! smile Men frågan är om inte 16-17" är att föredra så du får bättre fitment?

Den är lite lägre än förra året, och mycket lägre bak smile men tror jag kör på kapning av fjädrarna faktiskt!

16" hade nog varit det bästa, med 40-profil men det är verkligen försent nu när jag nyss fått mina nya hjul på bilen.. sad men det går klart att få ett bra fitment på 15" också, behöver dock köra snorigt lågt då men det gör ingenting!

Känner mest att jag typ inte.. orkar... att riva ner dämparna igen och ta ut fjädern tongue
Men vill man va fin får man väl lida pin big_smile

haha förstår dig! Tänkte mer på nästa säsong wink
Det borde väl inte ta mer än 10-15 min på varje sida att skruva loss en dämpare iom att du "nyss" satt på dom?
Det största problemet har man ju när man ska byta från org-dämpare till coils eftersom org-dämparna troligtvis har suttit där i några år utan att ha blivit skruvade på! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
31 mars 2014
Trådstartare
#793
figge_stunter skrev:
Rillependent skrev:
figge_stunter skrev:
Får du bara ner den lite mer än förra året så kommer den bli gym! smile Men frågan är om inte 16-17" är att föredra så du får bättre fitment?

Den är lite lägre än förra året, och mycket lägre bak smile men tror jag kör på kapning av fjädrarna faktiskt!

16" hade nog varit det bästa, med 40-profil men det är verkligen försent nu när jag nyss fått mina nya hjul på bilen.. sad men det går klart att få ett bra fitment på 15" också, behöver dock köra snorigt lågt då men det gör ingenting!

Känner mest att jag typ inte.. orkar... att riva ner dämparna igen och ta ut fjädern tongue
Men vill man va fin får man väl lida pin big_smile

haha förstår dig! Tänkte mer på nästa säsong wink
Det borde väl inte ta mer än 10-15 min på varje sida att skruva loss en dämpare iom att du "nyss" satt på dom?
Det största problemet har man ju när man ska byta från org-dämpare till coils eftersom org-dämparna troligtvis har suttit där i några år utan att ha blivit skruvade på! smile

Ja jag lär ju köra denna nästa säsong också ändå så det är ju klart man kan prova på 16" då wink
Ja jag får väl se till och fixa sänkningen så att jag kan sätta igång med allt det andra, men en fråga bara..

När jag kapat fjädrarna på originaldämpare så har det alltid kommit ett klonkande ljud som upphört när jag spänt fast fjädern med t.ex slangklämma.
Om jag kapar fjädrarna på mina coils, så är de konade i toppen och går dessutom inte att spänna fast någonstans då de ska vila i fjäderkoppen ju.
Plattar jag till änden av fjädern och gör en egen liten "koning" som på bilden jag la upp i den senaste update'n, tror ni det håller isf?
Och kommer jag slippa det klonkande ljudet tro?


Vill få den att komma ner i denna höjden ungefär!


https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-af5dbd37b917119e06591606f3e45d0c_large.jpg
Senast redigerat av Rillependent (1 april 2014)

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#794
Verkligen ingen som vet?

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
1 april 2014
#795
Rillependent skrev:
Verkligen ingen som vet?

Borde finnas gott om folk som vet eftersom det tydligen är vanligt att kapa coils-fjädrarna, jag själv har ingen erfarenthet av det så kan tyvärr inte svara på frågan smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

3 860 Inlägg
1 april 2014
#796
Släng ut frågan som en forum tråd i chassi eller styling delen också!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

948 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#797
figge_stunter skrev:
Rillependent skrev:
Verkligen ingen som vet?

Borde finnas gott om folk som vet eftersom det tydligen är vanligt att kapa coils-fjädrarna, jag själv har ingen erfarenthet av det så kan tyvärr inte svara på frågan smile

spokenratt skrev:
Släng ut frågan som en forum tråd i chassi eller styling delen också!

Alright!

Jag såg ett finskt twingo-projekt med en som gjorde det..
såg ut såhär;

http://sopivan.kuvat.fi/kuvat/Autot/Omat/Renault%20Twingo/2013-03-01%2020.35.24.jpg?img=small
http://sopivan.kuvat.fi/kuvat/Autot/Omat/Renault%20Twingo/2013-03-01%2020.36.21.jpg?img=small

han har precis samma coils, så det borde ju inte vara någon fara!

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
1 april 2014
#798
Har du tagit bort hjälpfjädern?

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

948 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#799
BunnA skrev:
Har du tagit bort hjälpfjädern?

Jag har inga smile men nu har jag kapat 2 varv fram så den ligger ungefär som den ligger bak, kolla förra uppdateringen så ser du smile annars lägger jag upp lite bilder sen smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

948 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#800
Update!
Kapat nu smile

Bilder på resultatet kommer senare wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-86c8381b7397ae4821b6b320e1c059d0_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-ce4971a3fba4ddfe2dcc1397917401ea_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178136/178136-98d6ea81248e0d90c09bb7d8df8413b0_large.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN


Sök