3294
Sök

Bmw 525i E34 -89 vobblar vid inbromsning

38 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
Hej!
Har nyligen fått ett problem med bilen. När jag ligger i typ 80 km/h eller högre och ska bromsa in börjar hela bilen vobbla och studsa åt sidorna. Även om jag kör vanligt och släpper ratten början bilen gå åt sidorna. Vad kan felet vara?
Bilen har kapade fjädrar just för tillfället, har kört med det ett tag.
Tack på förhand! /Håkan

4 Inlägg
29 april 2013
Skulle bilen "bara" vobbla när du bromsar så hade det troligen varit att dina bromsskivor var vinna. Men om du säger att du har vibrationer hela tiden så tycker jag du ska börja med att titta igenom lufttrycket i däcken men även om du plockar bort däcket och tittar hur det egentligen ser ut bakom så det inte bara är något stabiliseringsstag som sitter löst.

Öl innehåller kvinnliga könshormoner efter ett par kan man varken hålla käften eller köra bil!

175 Inlägg
29 april 2013
Hulken94 skrev:
Skulle bilen "bara" vobbla när du bromsar så hade det troligen varit att dina bromsskivor var vinna. Men om du säger att du har vibrationer hela tiden så tycker jag du ska börja med att titta igenom lufttrycket i däcken men även om du plockar bort däcket och tittar hur det egentligen ser ut bakom så det inte bara är något stabiliseringsstag som sitter löst.

obs. nästa gång läser jag igen hela tongue

197 Inlägg
30 april 2013
Det är ganska vanligt med såna skakning i det hastigheten på E32 och E34 och oftast pga slitna bussningar i övre länkarmarna. Bromsning kanske sätter det på gång och bara fortsätter.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?

Sök