Constantine skrev:
Busgrabb skrev:
Constantine skrev:
Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?
Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil?
du jämför äpplen med päron.
För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.
För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?
Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft?
vem har sagt något annat?
Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?
Håller med, han har en m3a, gillar förmodligen tyska bilar också känner jag på mig, det där med hästarna ni säger är ju rätt, men jag tycker 250 diesel Hk är mycket roligare än 250 bensin Hk. Men 500-700 Hk jo då svarar ju bensinen med ketchup effekten och det är ju en annan sak.
Jag tänker såhär, efter alla jävla bilar man haft och provat, Cab, coupe, sedan, kombi, diesel, bensin, etanol, om jag ska välja ny bil för 85k blir det något man kan
1. Åka skönt i, komfort är A och O
2. Åka säkert i då jag pendlar
3. Vara en snygg bil
4. Bra bränsle ekonomi
5. Bra prestanda
6. Mycket utrustning
För mig är valet
Audi A6, BMW e39 , BMW e61-e91, Mercedes w211
Jag kan inte hitta dom sex sakerna i nån annan bil.
En m3 coupe är jätterolig, fast pendla med en sån och få plats med barn, hund m.m nja, kör hellre preppad 335-535 faktiskt.