3528
Sök

Köpråd: Hyfsat rolig förstabil max 85k.

4 146 Inlägg
11 maj 2013
#41
hangman skrev:
Busgrabb skrev:
hangman skrev:
Satsa på tysk kvalité. En rolig diesel med 250 Hk åker ifrån det mesta....

Listan går göra lång beror på om man vill ha komfort eller rå sportbil.

Åker ifrån det mesta?
Ja kanske för sådär 8 år sedan, idag har prestandastandarden höjts rätt mycket.
En Diesel blir aldrig direkt rolig i motorkaraktären och höjer inte körglädjen.
Diesel är väl mer bruksbil.

M3 E36 i fint exelmplar är en kul bil.
Civic Type R som redan nämnts.
BMW 540 manuell kanske?

Edit: BMW modellerna drar nog lite för mycket även om man anstränger sig...

Nej, för 8 år sen var diesel en bruksbil...idag har alla märken nästan diesel modeller som sportnodeller, nya skodan tex, BMW 335 är bra exempel, åker ifrån civic type R som inget och drar mindre.

Audi har grymma diesel motorer också mycket pulver.

När man kört en diesel med 300-350 Hk och runt 700 nm vill man inte åka bensin igen, och drar mindre!

Jag har aldrig kört någon diesel med den prestandan men menar du att det skulle vara roligare än en 350 hk  bensinbil? Jag tvivlar på detta...

Men drar mindre gör den säkert.


29 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
#42
hangman skrev:
Busgrabb skrev:
hangman skrev:
Satsa på tysk kvalité. En rolig diesel med 250 Hk åker ifrån det mesta....

Listan går göra lång beror på om man vill ha komfort eller rå sportbil.

Åker ifrån det mesta?
Ja kanske för sådär 8 år sedan, idag har prestandastandarden höjts rätt mycket.
En Diesel blir aldrig direkt rolig i motorkaraktären och höjer inte körglädjen.
Diesel är väl mer bruksbil.

M3 E36 i fint exelmplar är en kul bil.
Civic Type R som redan nämnts.
BMW 540 manuell kanske?

Edit: BMW modellerna drar nog lite för mycket även om man anstränger sig...

Nej, för 8 år sen var diesel en bruksbil...idag har alla märken nästan diesel modeller som sportnodeller, nya skodan tex, BMW 335 är bra exempel, åker ifrån civic type R som inget och drar mindre.

Audi har grymma diesel motorer också mycket pulver.

När man kört en diesel med 300-350 Hk och runt 700 nm vill man inte åka bensin igen, och drar mindre!

Har åkt mycket 540 manuell, och dom går att köra relativt snålt, om man vill, men detvill man ju inte med en sån och då sticker det ju iväg direkt.

Dieslar med alldeles för mycket effekt har jag också fått smaka lite på, och det tackar man definitivt inte nej till omdet finns något bra alternativ.


4 146 Inlägg
11 maj 2013
#43
Ett alternativ som inte nämnts är saab 9-5. Otroligt mycket bil för pengarna i dagens läge. http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9_5_A … 15&w=3

Kan man tänka sig FWD så får man otroligt mycket mer bil för pengarna än tex motsvarande volvo.

Denna ligger under halva din budget, var den första jag hittade på blocket.

Vissa säger att 9-5 går sönder stup i kvarten och andra älskar dom. Jag vet bara en som haft 9-5 aero, den gick hårt och snabbt mycket och ofta. Den höll utan problem.

Helt klart värt att kolla på om du kan tänka dig FWD som sagt. Personligen så hatar jag fwd över allt annat men du verkar ju kunna tänka dig det och utrustningsnivån är svårslagen till det priset.

Som sagt, i dagens läge med din budget så är saab mest bil för pengarna enligt mig.

Det är ju en stor och säker bil och då blir väll mamma och pappa glada också:)
Senast redigerat av zemet (11 maj 2013)


Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 maj 2013
#44
hangman skrev:
Busgrabb skrev:
hangman skrev:
Satsa på tysk kvalité. En rolig diesel med 250 Hk åker ifrån det mesta....

Listan går göra lång beror på om man vill ha komfort eller rå sportbil.

Åker ifrån det mesta?
Ja kanske för sådär 8 år sedan, idag har prestandastandarden höjts rätt mycket.
En Diesel blir aldrig direkt rolig i motorkaraktären och höjer inte körglädjen.
Diesel är väl mer bruksbil.

M3 E36 i fint exelmplar är en kul bil.
Civic Type R som redan nämnts.
BMW 540 manuell kanske?

Edit: BMW modellerna drar nog lite för mycket även om man anstränger sig...

Nej, för 8 år sen var diesel en bruksbil...idag har alla märken nästan diesel modeller som sportnodeller, nya skodan tex, BMW 335 är bra exempel, åker ifrån civic type R som inget och drar mindre.

Audi har grymma diesel motorer också mycket pulver.

När man kört en diesel med 300-350 Hk och runt 700 nm vill man inte åka bensin igen, och drar mindre!

Så en 250 Hk dieselkärra åker ifrån det mesta står du fast vid?
Håller ju med om att det hänt en hel del på den fronten men fortfarande mer körglädje i en Type R än en automat diesel på 300 Hk även den går lite bättre rakt fram.
Senast redigerat av Busgrabb (11 maj 2013)

Autotech

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 maj 2013
#45
hangman skrev:
Busgrabb skrev:
hangman skrev:
Satsa på tysk kvalité. En rolig diesel med 250 Hk åker ifrån det mesta....

Listan går göra lång beror på om man vill ha komfort eller rå sportbil.

Åker ifrån det mesta?
Ja kanske för sådär 8 år sedan, idag har prestandastandarden höjts rätt mycket.
En Diesel blir aldrig direkt rolig i motorkaraktären och höjer inte körglädjen.
Diesel är väl mer bruksbil.

M3 E36 i fint exelmplar är en kul bil.
Civic Type R som redan nämnts.
BMW 540 manuell kanske?

Edit: BMW modellerna drar nog lite för mycket även om man anstränger sig...

Nej, för 8 år sen var diesel en bruksbil...idag har alla märken nästan diesel modeller som sportnodeller, nya skodan tex, BMW 335 är bra exempel, åker ifrån civic type R som inget och drar mindre.

Audi har grymma diesel motorer också mycket pulver.

När man kört en diesel med 300-350 Hk och runt 700 nm vill man inte åka bensin igen, och drar mindre!

Jag ligger på liknande siffror som dom där dieslarna du pratar om, men jag tippar på att mitt register är ännu bredare än vad den dieseln har... bensin är roligare tongue


679 Inlägg
11 maj 2013
#46
Busgrabb skrev:
hangman skrev:
Busgrabb skrev:

Åker ifrån det mesta?
Ja kanske för sådär 8 år sedan, idag har prestandastandarden höjts rätt mycket.
En Diesel blir aldrig direkt rolig i motorkaraktären och höjer inte körglädjen.
Diesel är väl mer bruksbil.

M3 E36 i fint exelmplar är en kul bil.
Civic Type R som redan nämnts.
BMW 540 manuell kanske?

Edit: BMW modellerna drar nog lite för mycket även om man anstränger sig...

Nej, för 8 år sen var diesel en bruksbil...idag har alla märken nästan diesel modeller som sportnodeller, nya skodan tex, BMW 335 är bra exempel, åker ifrån civic type R som inget och drar mindre.

Audi har grymma diesel motorer också mycket pulver.

När man kört en diesel med 300-350 Hk och runt 700 nm vill man inte åka bensin igen, och drar mindre!

Så en 250 Hk dieselkärra åker ifrån det mesta står du fast vid?
Håller ju med om att det hänt en hel del på den froten men fortfarande mer körglädje i en Type R än en automat diesel på 300 Hk även den går lite bättre rakt fram.

Kan absolut inte hålla med dig, sätt dig i en Mercedes E420 CDI! V8 med dubbelturbo, 314hk/730nm. Du äter upp Type R, körglädje för min del är iaf V8 vrål samtidigt som man trycks bak i sätet av den enorma kraften när man drar kickdown och ser den förvånande minen på alla förbipasserande.

Körde en E400 CDI idag, lite klenare än E420 men sånt sjukt drag.

Hur mycket kör TS med bil? Läste ditt första inlägg och du tyckte E46 var för rostig men det är väl bara dem som ligger i 30-40000kr klassen?


57 Inlägg
11 maj 2013
#47
Min första/nuvarande är otroligt rolig. använder den som brukis/nöjesbil.
+ billig att äga (drar ca 1,2L/mil på bana och 0,6 vid snålkörning & billigare att försäkra än en mondeo)
+ rolig att köra samt leka med (som en bekväm gokart)
+ cab
+ Bakhjulsdriven
+ grym väghållning 50/50 viktfördelning
+ driftsäkert & lättmekat

- Två platser
- litet bagage
Här finns lite läsning om du är intresserad av en miata: http://www.mx-5.se/vbulletin/faq.php


Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 maj 2013
#48
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:
hangman skrev:

Nej, för 8 år sen var diesel en bruksbil...idag har alla märken nästan diesel modeller som sportnodeller, nya skodan tex, BMW 335 är bra exempel, åker ifrån civic type R som inget och drar mindre.

Audi har grymma diesel motorer också mycket pulver.

När man kört en diesel med 300-350 Hk och runt 700 nm vill man inte åka bensin igen, och drar mindre!

Så en 250 Hk dieselkärra åker ifrån det mesta står du fast vid?
Håller ju med om att det hänt en hel del på den froten men fortfarande mer körglädje i en Type R än en automat diesel på 300 Hk även den går lite bättre rakt fram.

Kan absolut inte hålla med dig, sätt dig i en Mercedes E420 CDI! V8 med dubbelturbo, 314hk/730nm. Du äter upp Type R, körglädje för min del är iaf V8 vrål samtidigt som man trycks bak i sätet av den enorma kraften när man drar kickdown och ser den förvånande minen på alla förbipasserande.

Körde en E400 CDI idag, lite klenare än E420 men sånt sjukt drag.

Hur mycket kör TS med bil? Läste ditt första inlägg och du tyckte E46 var för rostig men det är väl bara dem som ligger i 30-40000kr klassen?

Alltså alla har vi olika uppfattningar om enorm kraft...roll
314 Hk i en tung släde är inte enorm kraft även om det är jävligt mycket vrid.
Tänk dock på att vrid flyttar ingen bilar frammåt utan det gör effekten.
Kört 1000cc sporthoj mycket och där är det enorm kraft, åkte för ett par år sedan Evo 9:a med 600 Hkr+ och det var jävligt bra ös!
Tycker min M3:a är halvpigg men 314 Hk i kärran du nämner är det inte punk!

Autotech

679 Inlägg
11 maj 2013
#49
Busgrabb skrev:
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:

Så en 250 Hk dieselkärra åker ifrån det mesta står du fast vid?
Håller ju med om att det hänt en hel del på den froten men fortfarande mer körglädje i en Type R än en automat diesel på 300 Hk även den går lite bättre rakt fram.

Kan absolut inte hålla med dig, sätt dig i en Mercedes E420 CDI! V8 med dubbelturbo, 314hk/730nm. Du äter upp Type R, körglädje för min del är iaf V8 vrål samtidigt som man trycks bak i sätet av den enorma kraften när man drar kickdown och ser den förvånande minen på alla förbipasserande.

Körde en E400 CDI idag, lite klenare än E420 men sånt sjukt drag.

Hur mycket kör TS med bil? Läste ditt första inlägg och du tyckte E46 var för rostig men det är väl bara dem som ligger i 30-40000kr klassen?

Alltså alla har vi olika uppfattningar om enorm kraft...roll
314 Hk i en tung släde är inte enorm kraft även om det är jävligt mycket vrid.
Tänk dock på att vrid flyttar ingen bilar frammåt utan det gör effekten.
Kört 1000cc sporthoj mycket och där är det enorm kraft, åkte för ett par år sedan Evo 9:a med 600 Hkr+ och det var jävligt bra ös!
Tycker min M3:a är halvpigg men 314 Hk i kärran du nämner är det inte punk!

Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?

Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil? roll du jämför äpplen med päron.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 maj 2013
#50
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:
Constantine skrev:
Kan absolut inte hålla med dig, sätt dig i en Mercedes E420 CDI! V8 med dubbelturbo, 314hk/730nm. Du äter upp Type R, körglädje för min del är iaf V8 vrål samtidigt som man trycks bak i sätet av den enorma kraften när man drar kickdown och ser den förvånande minen på alla förbipasserande.

Körde en E400 CDI idag, lite klenare än E420 men sånt sjukt drag.

Hur mycket kör TS med bil? Läste ditt första inlägg och du tyckte E46 var för rostig men det är väl bara dem som ligger i 30-40000kr klassen?

Alltså alla har vi olika uppfattningar om enorm kraft...roll
314 Hk i en tung släde är inte enorm kraft även om det är jävligt mycket vrid.
Tänk dock på att vrid flyttar ingen bilar frammåt utan det gör effekten.
Kört 1000cc sporthoj mycket och där är det enorm kraft, åkte för ett par år sedan Evo 9:a med 600 Hkr+ och det var jävligt bra ös!
Tycker min M3:a är halvpigg men 314 Hk i kärran du nämner är det inte punk!

Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?

Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil? roll du jämför äpplen med päron.

För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.

För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?
Senast redigerat av Busgrabb (11 maj 2013)

Autotech

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 maj 2013
#51
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:
Constantine skrev:
Kan absolut inte hålla med dig, sätt dig i en Mercedes E420 CDI! V8 med dubbelturbo, 314hk/730nm. Du äter upp Type R, körglädje för min del är iaf V8 vrål samtidigt som man trycks bak i sätet av den enorma kraften när man drar kickdown och ser den förvånande minen på alla förbipasserande.

Körde en E400 CDI idag, lite klenare än E420 men sånt sjukt drag.

Hur mycket kör TS med bil? Läste ditt första inlägg och du tyckte E46 var för rostig men det är väl bara dem som ligger i 30-40000kr klassen?

Alltså alla har vi olika uppfattningar om enorm kraft...roll
314 Hk i en tung släde är inte enorm kraft även om det är jävligt mycket vrid.
Tänk dock på att vrid flyttar ingen bilar frammåt utan det gör effekten.
Kört 1000cc sporthoj mycket och där är det enorm kraft, åkte för ett par år sedan Evo 9:a med 600 Hkr+ och det var jävligt bra ös!
Tycker min M3:a är halvpigg men 314 Hk i kärran du nämner är det inte punk!

Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?

Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil? roll du jämför äpplen med päron.

Det finns inget som heter bensin eller dieselhästar det som flyttar eller accelererar en bil är energi, hur mycket energi en bilmotor (oavsett bränsle) kan alstra får du reda på genom att titta på effektsiffran eftersom effekt per definition är energiomvandling per tidsenhet.  314Hk i en bensindriven BMW är alltså exakt lika mycket som 314Hk i en dieseldriven Mercedes.

Hur mycket vridmoment en bilmotor producerar har man egentligen ingen nytta av att veta, det säger ingenting om hur snabb bilen är eller hur kraftfull motorn är. Dessutom har du en utväxling på flera ställen mellan motorn och drivhjulen, därmed säger vridmomentet på motorns drivaxel dig ännu mindre.

Edit: Ett bra tag efter Busgrabb på det här, ber om ursäkt.
Senast redigerat av Rquired (11 maj 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
11 maj 2013
#52
Rquired skrev:
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:

Alltså alla har vi olika uppfattningar om enorm kraft...roll
314 Hk i en tung släde är inte enorm kraft även om det är jävligt mycket vrid.
Tänk dock på att vrid flyttar ingen bilar frammåt utan det gör effekten.
Kört 1000cc sporthoj mycket och där är det enorm kraft, åkte för ett par år sedan Evo 9:a med 600 Hkr+ och det var jävligt bra ös!
Tycker min M3:a är halvpigg men 314 Hk i kärran du nämner är det inte punk!

Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?

Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil? roll du jämför äpplen med päron.

Det finns inget som heter bensin eller dieselhästar det som flyttar eller accelererar en bil är energi, hur mycket energi en bilmotor (oavsett bränsle) kan alstra får du reda på genom att titta på effektsiffran eftersom effekt per definition är energiomvandling per tidsenhet.  314Hk i en bensindriven BMW är alltså exakt lika mycket som 314Hk i en dieseldriven Mercedes.

Hur mycket vridmoment en bilmotor producerar har man egentligen ingen nytta av att veta, det säger ingenting om hur snabb bilen är eller hur kraftfull motorn är. Dessutom har du en utväxling på flera ställen mellan motorn och drivhjulen, därmed säger vridmomentet på motorns drivaxel dig ännu mindre.

Edit: Ett bra tag efter Busgrabb på det här, ber om ursäkt.

Ne lungt...ännu bättre förklarat.
Jag tog det dock enkelt tongue

Autotech

679 Inlägg
11 maj 2013
#53
Busgrabb skrev:
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:

Alltså alla har vi olika uppfattningar om enorm kraft...roll
314 Hk i en tung släde är inte enorm kraft även om det är jävligt mycket vrid.
Tänk dock på att vrid flyttar ingen bilar frammåt utan det gör effekten.
Kört 1000cc sporthoj mycket och där är det enorm kraft, åkte för ett par år sedan Evo 9:a med 600 Hkr+ och det var jävligt bra ös!
Tycker min M3:a är halvpigg men 314 Hk i kärran du nämner är det inte punk!

Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?

Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil? roll du jämför äpplen med päron.

För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.

För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?

Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft? vem har sagt något annat?

Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 maj 2013
#54
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:
Constantine skrev:
Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?

Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil? roll du jämför äpplen med päron.

För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.

För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?

Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft? vem har sagt något annat?

Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?

Vissa anser ju att körglädje innefattar ett välbalanserat chassi, distinkt känsla i växlingen, kommunikativ styrning, trevliga motorkaraktär osv. Och ur det perspektivet kanske Civic framstår som mer körglad.
Senast redigerat av IceEyes (12 maj 2013)

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Rejsa ?
2 959 Inlägg
12 maj 2013
#55
IceEyes skrev:
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:

För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.

För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?

Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft? vem har sagt något annat?

Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?

Vissa anser ju att körglädje är innefattar ett välbalanserat chassi, distinkt känsla i växlingen, kommunikativ styrning, trevliga motorkaraktär osv. Och ur det perspektivet kanske Civic framstår som mer körglad.

Precis...

Autotech

2 174 Inlägg
12 maj 2013
#56
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:
Constantine skrev:
Haha du kan inte jämföra bensinhästar mot dieselhästar har du ens åkt i en sådan MB?

Men det är väl inte så konstigt att det är bättre drag i en 600hk trimmad bensinbil eller en 1000cc jämfört med en 314hk dieselbil? roll du jämför äpplen med päron.

För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.

För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?

Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft?

vem har sagt något annat?

Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?

Håller med, han har en m3a, gillar förmodligen tyska bilar också känner jag på mig, det där med hästarna ni säger är ju rätt, men jag tycker 250 diesel Hk är mycket roligare än 250 bensin Hk. Men 500-700 Hk jo då svarar ju bensinen med ketchup effekten och det är ju en annan sak.

Jag tänker såhär, efter alla jävla bilar man haft och provat, Cab, coupe, sedan, kombi, diesel, bensin, etanol, om jag ska välja ny bil för 85k blir det något man kan

1. Åka skönt i, komfort är A och O
2. Åka säkert i då jag pendlar
3. Vara en snygg bil
4. Bra bränsle ekonomi
5. Bra prestanda
6. Mycket utrustning

För mig är valet

Audi A6, BMW e39 , BMW e61-e91, Mercedes w211

Jag kan inte hitta dom sex sakerna i nån annan bil.

En m3 coupe är jätterolig, fast pendla med en sån och få plats med barn, hund m.m nja, kör hellre preppad 335-535 faktiskt.
Senast redigerat av hangman (12 maj 2013)


29 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
#57
hangman skrev:
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:
För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.

För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?

Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft?

vem har sagt något annat?

Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?

Håller med, han har en m3a, gillar förmodligen tyska bilar också känner jag på mig, det där med hästarna ni säger är ju rätt, men jag tycker 250 diesel Hk är mycket roligare än 250 bensin Hk. Men 500-700 Hk jo då svarar ju bensinen med ketchup effekten och det är ju en annan sak.

Jag tänker såhär, efter alla jävla bilar man haft och provat, Cab, coupe, sedan, kombi, diesel, bensin, etanol, om jag ska välja ny bil för 85k blir det något man kan

1. Åka skönt i, komfort är A och O
2. Åka säkert i då jag pendlar
3. Vara en snygg bil
4. Bra bränsle ekonomi
5. Bra prestanda
6. Mycket utrustning

För mig är valet

Audi A6, BMW e39 , BMW e61-e91, Mercedes w211

Jag kan inte hitta dom sex sakerna i nån annan bil.

En m3 coupe är jätterolig, fast pendla med en sån och få plats med barn, hund m.m nja, kör hellre preppad 335-535 faktiskt.

Tyvärr så är det så att dom skenar iväg i försäkring dom där rackarna. Men ändå, vad hade du tänkt dig för motoralternativ, i A6, E39/E60/E90 eller w211?
Senast redigerat av Freddanovic (12 maj 2013)


Rejsa ?
2 959 Inlägg
12 maj 2013
#58
hangman skrev:
Constantine skrev:
Busgrabb skrev:

För det första så är hästkrafter hästkrafter, det är ett sätt att mäta effekt. Effekt = Watt.
Om en bensinmotor producerar 300 Hk eller om dieselmotor producerar 300 Hk så är det exakt samma sak.
Dieselhästar.....öhh gå och lägg dig eller läs på.

För det andra gämförde jag inte en 314 hästars bil mot en 600 hästars.
Jag sa att den Mercan du tog upp med 314 hkr inte är en bil med såkallad enorm kraft....har du kört en bil med tryck i undrar man då?

Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft?

vem har sagt något annat?

Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?

Håller med, han har en m3a, gillar förmodligen tyska bilar också känner jag på mig, det där med hästarna ni säger är ju rätt, men jag tycker 250 diesel Hk är mycket roligare än 250 bensin Hk. Men 500-700 Hk jo då svarar ju bensinen med ketchup effekten och det är ju en annan sak.

Jag tänker såhär, efter alla jävla bilar man haft och provat, Cab, coupe, sedan, kombi, diesel, bensin, etanol, om jag ska välja ny bil för 85k blir det något man kan

1. Åka skönt i, komfort är A och O
2. Åka säkert i då jag pendlar
3. Vara en snygg bil
4. Bra bränsle ekonomi
5. Bra prestanda
6. Mycket utrustning

För mig är valet

Audi A6, BMW e39 , BMW e61-e91, Mercedes w211

Jag kan inte hitta dom sex sakerna i nån annan bil.

En m3 coupe är jätterolig, fast pendla med en sån och få plats med barn, hund m.m nja, kör hellre preppad 335-535 faktiskt.

Det är väldigt mycket lättare att få plats med barn och hund i en 335:a än en M3? Eller inte då det är i stort sett likadan kaross.
M3 finns som 4 dörrars med vettu om det är det du söker.
Varför hellre köra en 335 är M3? Sett till ekonomin förstår jag absolut men annars?

Autotech

2 174 Inlägg
12 maj 2013
#59
Freddanovic skrev:
hangman skrev:
Constantine skrev:

Åh herregud, jag pratade om Civic som du nämnde att den hade så mycket mer körglädje än dieseln, sedan tar du upp en trimmad Evo och 1000cc sporthoj och säger att det är enorm kraft, ja det är väl klart som fan det är mer kraft?

vem har sagt något annat?

Jag har kört måååååånga bilar med över 400hk, så nog vet jag vad bra tryck är. Jag ville bara konstatera att en E420 har mycket mer kraft än en Civic. Så det kanske är dax att sluta med Offtopnic nu?

Håller med, han har en m3a, gillar förmodligen tyska bilar också känner jag på mig, det där med hästarna ni säger är ju rätt, men jag tycker 250 diesel Hk är mycket roligare än 250 bensin Hk. Men 500-700 Hk jo då svarar ju bensinen med ketchup effekten och det är ju en annan sak.

Jag tänker såhär, efter alla jävla bilar man haft och provat, Cab, coupe, sedan, kombi, diesel, bensin, etanol, om jag ska välja ny bil för 85k blir det något man kan

1. Åka skönt i, komfort är A och O
2. Åka säkert i då jag pendlar
3. Vara en snygg bil
4. Bra bränsle ekonomi
5. Bra prestanda
6. Mycket utrustning

För mig är valet

Audi A6, BMW e39 , BMW e61-e91, Mercedes w211

Jag kan inte hitta dom sex sakerna i nån annan bil.

En m3 coupe är jätterolig, fast pendla med en sån och få plats med barn, hund m.m nja, kör hellre preppad 335-535 faktiskt.

Tyvärr så är det så att dom skenar iväg i försäkring dom där rackarna. Men ändå, vad hade du tänkt dig för motoralternativ, i A6, E39/E60/E90 eller w211?

Försäkringen är dyrare än en volvo 740 ja, Men i hela loppet om vi vill ha en rolig bil så är det värt en bra försäkring, Men en saab 9-5 aero eller volvo v70 t5 skiljer inte mot dessa bmw audi tex, då jag haft alla dessa så vet jag.

Jag skulle satsa på 2.7 tdi eller 3.0 tdii audi a6an.

i bmw blir det MINST 330/530 med box, gärna 535.
i mercan blir det en 320 minst, bmw 330 och mercan 320 har 204 hk sen box blir runt 240 minst, Mycket vrid, går på 0.6 och har kraften och leka.

alla dessa dieslar jag sa nu har över 200 hk orginal, går få ut mer med större ic och en riktig programvara och 3 tum, väldigt härligt och går billigt, klart en bensin turbo med 400 hk är roligare på sitt sätt, men jag fick tanka hela tiden kom 40 mil i mina bensin bilar blandad körning, med dieseln kommer jag minst 80 om jag buskör, på 60 liter.


All Rights Reserved
141 Inlägg
12 maj 2013
#60
Jag ångrar inte en sekund att jag köpte min Saab 9-3 Aero smile Äckligt rolig bil att köra, Äckligt snygg att se på. Sköter man bara om dom maskinellt så tror jag inte du får mer problem än med någon annan bil smile

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth


Sök