3037
Sök

Montera fyrpunktsbälte megane rs

103 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Undrar om det är någon som vet hur man kan montera fyrpunktsbälten i en megane rs?
Sitter recaro skal stolar i den..

Forummoderator
26 361 Inlägg
10 maj 2013
Hoppas du vet om att du inte får ha fyrpunktsbälte på dig i trafik?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

JFfoto
10 maj 2013
Samt ska man helst ha bur om man ska ha fyrpunktsbälte? Läste det iallafall, för man sitter så stadigt, och kan knappt böja sig framåt, om man då voltar och taket trycks in, ja, då blir man mos. Eftersom med ett vanligt bälte så kan man röra på sig mer. Det är i teorin iaf, i praktiken vet jag inte.

103 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Har tänkt att ha det vid bankörning.. har oxå läst att man helst skall ha bur.. har därför även funderat övet 3 punktsbälte.. frågan är bara hur man skall få fast det..

Forummoderator
26 361 Inlägg
10 maj 2013
zapp skrev:
Har tänkt att ha det vid bankörning.. har oxå läst att man helst skall ha bur.. har därför även funderat övet 3 punktsbälte.. frågan är bara hur man skall få fast det..

Uhm..trepunktsbälte har du ju redan..eller hur tänkte du?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

103 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Trepunktsbälte som går över båda axlarna.. dvs har tre fästpunkter istället för 4. Har läst att dem skall vara lite bättre om man inte har bur.

KHRacing
10 maj 2013
sidofästena sätter du i den vanliga fästpunkterna på sidorna om stolen såklart där 3-punktsbältets främre fästen redan sitter.

. axelfästena sätter du i lämplig förstärkningsplåt i hatthylla eller bakre fjäderbensstag exempelvis,  tänk även på vinklarna så du inte knäcker ryggen.

5 089 Inlägg
10 maj 2013
Vad händer när taket viker sig och du sitter bomfast i stolen?

\Lindgren

KHRacing
10 maj 2013
FLindgren skrev:
Vad händer när taket viker sig och du sitter bomfast i stolen?

Som tur är är detta påstående att taket "alltid" trycks in o dödar folket i bilen, starkt överreklammerat smile

103 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Har också läst om det.. men min fråga är hur jag skall få fast ett bälte.. har sett en lösning med att koppla det nere vid bakbältesfästet.. men om jag förstår det rätt så blir vinkeln fel då?

KHRacing
10 maj 2013
zapp skrev:
Har också läst om det.. men min fråga är hur jag skall få fast ett bälte.. har sett en lösning med att koppla det nere vid bakbältesfästet.. men om jag förstår det rätt så blir vinkeln fel då?

jag har beskrivit i detalj hur du kan göra, några inlägg högre upp.

103 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Oj det hade jag missat smile.. men tack för info, får kolla fästen i hatthylla imorgon smile. Vill nämligen kunna koppla ur det lätt när jag skall ha folk i baksätet smile

40 Inlägg
11 maj 2013
Dethär skulle ja ha köpt om ja hade behov av fyrpunkt. Har handlat av dom förr, riktigt bra killar
http://www.k-tecracing.com/show_product … p;appid=20

Hoppas de hjälper!

103 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Såg riktigt nice ut, undrs om man kan fixa ihop något sånt själv :p

One Man Clan
4 287 Inlägg
11 maj 2013
om du vill sitta still i bilen, gör då på följande sätt.

1 kör bak stolen så långt du kan.
2 sätt på bilbältet , Dra snabbt i bältet så de låser sig, precis som när man drar för fort å inte får ut bältet.
3. dra fram stolen några snäpp tills du känner bältet spänner över bröstet å de börjar bli tungt å andas.
4 släpp justeringen på stolen å lås den i detta läget.
5. kör utav bara helvete å känn hur du sitter orubblig i stolen.
6 krocka inte, om du måste så ha i alla fall kniv i bilen så du kan kapa bältet för du lär inte komma ut när krutladdningen har gått å spännt  bältet ännu hårdare.

good luck have fun ! safe driving !

KHRacing
11 maj 2013
Med en harnessbar kan man inte ha baksätespassagerare

40 Inlägg
11 maj 2013
Sitter med fyra skruvar, då är det väl iaf lätt att ta ur när man inte ska använda det

KHRacing
11 maj 2013
Lydicke skrev:
Sitter med fyra skruvar, då är det väl iaf lätt att ta ur när man inte ska använda det

Det fattar jag nog du, menade att det tar MKT längre tid än att ha ett sk: bältesklickare som snabbfäste till axelbanden på ett furpunktsbälte, dock säkerhetssynpunkt är en Harnessbar mkt säkrare, stabilare då den sammanbinder chassiets sidor på mitten av fordonet & att´axelremmarna blir mkt kortare = bara bra.

40 Inlägg
11 maj 2013
jaja, de är väl upp till han vad han väljer. Ger bara förslag!

103 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Beställde idag detta bältet: http://www.streetperformance.se/balte-3 … ra/45809-0
Har en ide om hur kan kan fästa det, så får se hur det blir smile..

Men det jag funderar över är om man skall ta med bult istället för snabbfäste.. Fast kan vara bra med snabbfäste om man snabbt vill koppla ur allt utan att ha med sig massa verktyg..

Vad tycker ni?

Sök