tycker dem ser plottriga ut utan mellanrummet,, men kanske är en vanesak
Det är ju bättre att dom skriver ihop bokstäver och siffror, det gör ju att skylten blir mindre vilket inte är en nackdel.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
De e som när plastskyltarna ersattes 2002 så ble de ståhej om hur fula de nya var, de tog inte lång tid innan man vande sig, säkert samma här!
tycker fortfarande plastskyltarna är snyggare
Ja håller med helt där, plastskyltarna är helt klart dom snyggaste som gjorts.
Vi har åkt runt med två generationer plastskyltar, den första från mitten -80tal vars plastfilm gärna i förtid återvann sig själv genom att flagna likt en brännskada av andra graden. Den andra generationen från mitten -90tal är den med slät genomskinnlig plast över regnumret, den sprack gärna vid skruvgenomförningen och släppte in fukt så numret blev dimmigt, den var enligt mig riktigt skit. Antar att det är just den släta flerlagers från -90talet som åsyftas?
Mycket snyggare med plåt anno 2002. Tydligare, tunnare då plastskylten var tjockare, enklare att forma om bilen är lite mjuk i formen på så vis som en modern Alfa gärna är.
Jag vet inte om jag vill hålla med dig. Har plastskylt på Vanen och den tenderar till att bli skev efter ett tag och även lite dassig i färgerna, så jag gillar plåtskyltarna bättre.
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Undra hur det blir i framtiden regnummer kombinationer kommer ju ta slut sägs det hoppas bara vi som redan har regnummer slipper något 7-8 sifrigt regnummer.
Undra hur det blir i framtiden regnummer kombinationer kommer ju ta slut sägs det hoppas bara vi som redan har regnummer slipper något 7-8 sifrigt regnummer.
Hoppas som dig att vi slipper längre nummer. Hur fan ska vi med USA-skyltar göra där det inte ryms större skyltar?
/Benny
Kanske inför de att det blir 4 bokstäver och 2 siffror istället. De kanske separerar vanliga bilar och lastbilar så att skyltarna skiljer sig på något vänster. Likt taxi skyltarna.
En fin Plastskylt -90 tycker jag är finare än en i plåt -2013 Men jag köper gärna en plåt i -2013.