2868
Sök

BMW E36 - Tuta ur funktion

///M-Power
1 032 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Tjena!

Som du kan se på rubriken så funkar inte tutan på min E36'a. Tutorna funkar (har provat dem genom att ta ström direkt från batteriet) och där kommer ström till reläet. Jag provade byta med ett annat relä som såg likadant ut och det funkade inte då heller. Där kommer heller ingen ström fram till tutorna så borde vara något fel vid ratten någonstans?

Någon föregående ägare har gjort något hemmameck genom att montera en eftermarknadstuta. Har följt sladden som går från denna och den går fram till ratten.

Vet inte vad felet kan vara och vore tacksam för svar! smile

/ Johan

381 Inlägg
10 maj 2013
Ohm mät del för del. Kanske någon kabel som ligger mot jord lr gått av ?

///M-Power
1 032 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
erminsacictuning skrev:
Ohm mät del för del. Kanske någon kabel som ligger mot jord lr gått av ?

Jadu det är bara att prova sig fram. Har även kollar kopplingsschemat och jag tror inte där är något fel på reläet i alla fall. Och tack för svaret smile

113 Inlägg
11 maj 2013
Har samma fel i en e34 nu, kommit fram till samma sak, tutor funkar likaså relä och har konstaterat att felet sitter i ratten, tagit lös airbagen och provat lägga en kabel på kontakt yta mot jord med tändning på funkar tutorna men i själva ratten finns ingen jord så förstår inte riktigt hur de ska fungera.. Nån får gärna upplysa:)

///M-Power
1 032 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Askolin skrev:
Har samma fel i en e34 nu, kommit fram till samma sak, tutor funkar likaså relä och har konstaterat att felet sitter i ratten, tagit lös airbagen och provat lägga en kabel på kontakt yta mot jord med tändning på funkar tutorna men i själva ratten finns ingen jord så förstår inte riktigt hur de ska fungera.. Nån får gärna upplysa:)

Jag har gjort exakt samma sak. Måste vara i ratten på något sätt, men när jag tog kablarna mot varandra och mot kontaktytan med tändningen på så hände ingenting. Så hoppas verkligen jag kommer fram till en lösning smile

Sök