Äntligen har jag börjat lite igen ska verkligen försöka få fart på detta bygge nu
Taket hade slipats plåtrent sedan spacklats hade börjat kommit rost så slipade av det och drog på epoxi.
Som ni ser har även en stolpe svetsats tillbaks
Ja förra vintern jävlar va tiden går. Hur som så råkade jag få nyss om en turbo såklart för billig för att kunna låta bli (grenrörs delarna kostade mera än turbon )
Här har vi den lille turbon.
Grenrörsdelar dyra bitar det här
Påbörjat svetsning (toppen är en gammal som legat och skräpat så tyckte den gjorde sig bra som jigg
fick vinkla om yttre röret
Testar
Vilken jävla rör-a
Med turbon ditt skruvad
Med gamla su,arna
köpte dessa istället
Kom på att ska man va frän med turbo måste man ha intercooler Räsertema hade en med passande mått för en rätt dold och smidig montering.
Intercoolern med mitt fäste jag byggt till
Så kommer den sitta
rostig plåt bytte ut den lika bra tycker jag
bytte även den plåten till en ny
sådär ekonomiplåt ditt svetsad
Såhär får det bli
Hoppas ni gillar att det äntligen blir updaterat i denna tråd
skitsnyggt med grenröret! o ballt med förgasarturbo Men e lite skeptiskt till placeringen av intercoolern.. lär inte komma mycket kall luft på den där bakom Bara en fundering! Ser för övrigt skitbra ut!
nej handlade på kl-racing var billigaste stället jag fann när jag letade då
Okej! Jag tog grenrörsflänsen från KL och rören från grenrör.se. men då hade inte KL något kit och grenrör.se hade inte rätt fläns.
Ja du ser ibland är det rörigt med att hitta delar.
rockabilly-rebell skrev:
skitsnyggt med grenröret! o ballt med förgasarturbo Men e lite skeptiskt till placeringen av intercoolern.. lär inte komma mycket kall luft på den där bakom Bara en fundering! Ser för övrigt skitbra ut!
Tackar så mycket
är ju precis ovanför grillen så luft lär det bli om kanske inte rakt på, sen finns det ju en faktor till det är ju hur mycket effekt man ska plocka ur.
Jag kommer ha lågt laddtryck och ca 140hk siktar jag på.
då det är vad vi skrev på sfro papperet angående effekt.
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Skitfränt, blir hur cool som helst när den blir klar, börjar suga i PV-tarmen. Skulle kanske köpa en innan de blir för dyra för att ha stående om andan faller på
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Inte bara bilen som fått turbo......du verkar också ha en där bak 😀. Ser bra ut. Kör hårt nu så man har något att läsa här på andra sidan.
Haha inte riktigt kanske men får tacka så mycket jodå det ska jag
Racingse skrev:
Skitfränt, blir hur cool som helst när den blir klar, börjar suga i PV-tarmen. Skulle kanske köpa en innan de blir för dyra för att ha stående om andan faller på