3840
Sök

bilen bludrar då och då???

26 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
hej har en toyota celica gt4 år90

har satt på en pysventil bilen går mycket bättre men vad jag inte fattar e varför den börjar bludra när turbon börjar visra i botten på mätaren?? nån kunnig av dessa bilarna som vet :)

Avstängd
67 Inlägg
26 oktober 2006
om laddtrycksmätaren går i botten,då har du lyckats bra:Djag brukar ställa ner laddtrycket då,lr bara för att vara frän så instalerar du en holset hx50 turbo..då har du inga bekymmer dom närmaste 10 minuterna!!sen kommer det ut trevliga saker genom blocket..och då brukar jag garva och fläska på med ännu mer laddtryck

26 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
orginal mätaren har  ingen betydelse  så klart  men varför  bludrar den då och då  blir fan galen snart  om jag inte hitter felet

519 Inlägg
27 oktober 2006
kan ej toyota men i regel när man pystrimma så ska man chippa bilen så bilen får tillräckligt med soppa.har du bara ökat laddtrycket utan chip finns stor risk att bilen får för lite bränsle och då spikar så motorelektroniken säger ifrån..får den för lite soppa så finns det risk att du bränner sönder ventilerna pga för hög värme (härdsmällta kallar jag det).............

557 Inlägg
27 oktober 2006
Blöddret kan bero på att du sabbat din LMM...

//Jerry

26 Inlägg
27 oktober 2006
Trådstartare
jo  men visst  det hajar jag men vad som e  lite skumt e att jag har satt i den chippade boxen men  det hjälper inte?? finns det inget annat sätt att få mer soppa på dessa bilarna  jag kliar mig i huvudet

Sök