soyd skrev:
it_mutt skrev:
Bilen kan vara avställd
Kan jag besikta ett avställt fordon?Det går bra att besikta ett avställt fordon. Du får endast använda fordonet för att köra kortast lämpliga väg till eller från besiktning när det är avställt. Fordonet måste vara trafikförsäkrat och det får inte finnas några obetalda fordonsskatter. http://www.bilprovningen.se/bp/main.nsf … B1002B7D96Längst ner
Aha ok där ser man, då har man lärt sig 2 saker idag:
(1) Bilen kan vara avställd
(2) Man kan ha trafikförsäkring på ett avställt fordon
/mvh soyd
Skulle vilja se dig lyckas ställa på en bil UTAN trafikförsäkring för det går inte iaf inte online.
den kräver en trafikförsäkring innan det går att ställa på bilen
jag brukar ta en trafikförsäkring och sen åka och bes får man ingen 3:A så ställer jag sen på bilen
brukar vara det smidigaste sättet
så istort sätt kan man bo i lappträsk och bes nere i malmö och lagligt köra bilen dit avställd och obes!
men det kräver så klart att du kan bevisa det.
så att ljuga om det så är det kört för är inte bilen bes i malmö direkt efter så är man rökt
men ingen stoppar jhu dig från att boka en tid i malmö och sen avboka den om du inte blir stoppad av polisen påvägen dit och sen beställa en ny tid i lappträsk och köra dit.
vet dock att försäkringsbolaget undrar när man inte ställer på bilen direkt.
gjorde så på min 855turbo jag hade förra året och då fick jag en förfrågan varför bilen inte var påställd.
dock ställde jag på den någon dag senare. ville bara stämma in med månadsskifte så man slipper betala en månads skatt extra helt i onödan