Här i Lysekil har det varit tråkigt men relativt snällt väder hela dagen, men för ett par timmar sen vräkte det på som fan med precis allting samtidigt.. regn, stormbyar, åska och massa blixtar. Sen har det varit lugnt, men nu kommer starka vindar och fullt och klart stormbyar. Så, ni som bor österut har jävulskt väder att vänta
Här i Vänersborg är det rätt lugnt än så länge, vanligt spöregn bara.. Hoppas det inte blir så farligt, ska ju fan ut imorrn hehe..
Förra året när Gudrun kom hit var jag i Thn på kvällen och kollade bilfilmer hade lite svårt att komma hem då alla tre vägarna var täckta av nerblåsta träd... Fick ta en omväg på 2 mil.
Rapport från s-vall storm å regn i natt just nu rätt lungt men om bara någre timmar ska helvetet braka loss igjen om man ska tro smhi just nu befinner jag mig i stomens öga därför det är rätt lungt..
Ja här uppe (Piteå norrbotten) var det ändå ganska vanligt snöfall när man vakna men nu har det börjat storma och snöa mer och mer...Och jag som ska ut med 4-hjulingen och varmköra nu, känner mig inte hugad haha ...Blir att byta olja och filter å sånt innan quad/ATV träffen som vi ska ha på söndag (om vädret tillåter )
Kollar man på aftonbladets hemsida kan man ju lätt tro att det är världens undergång.
Varje år vid denna tiden har dom domedagsrubriker som "snökaos lamslår (stad)" "kallare vinter än någonsin" osv jag är inte så väldigt orolig faktiskt.
Det omskriva snökaoset i Östersund är ca 20-30cm ny fin snö, inga som helst problem att åka med en sänkt Beetle med 18 tums vinter sulor till jobbet, de som låg bakom fick allafall plogat.