2558
Sök

Öppet luftfiler Mecedes C180 W204

Telge Drifting Team
602 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
Hej,
Är det någon som har erfarenhet av detta?
Har inte ens vid lite snabbt letande hittat nått färdigt kit, kanske bara är att montera ett universal?

7 120 Inlägg
18 maj 2013
Varför är min största undran.. Jag hade inte gjort det och tror att den kan bli lite gnällig med alla datasystem som sitter i bilen.

Telge Drifting Team
602 Inlägg
19 maj 2013
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Varför är min största undran.. Jag hade inte gjort det och tror att den kan bli lite gnällig med alla datasystem som sitter i bilen.

Haha tongue jag kanske är töntig, men. Jag lossade röret från luftburken och de lät sjukt Nice big_smile

Biltokig
40 Inlägg
19 maj 2013
De blir nog en hel del jobb för att få dit ett öppet luftfilter, men jag tror inte motorstyrdonet stör sig på det.

Du kommer få göra en adapter/hållare mellan luftfilter och lufmassemätare, en hållare till motorstyrdonet (sitter på luftfilterhuset), och en hållare till en tryckgivaren på luftfilterhuset. 

Enklast är nog att borra hål i luftfilterburken eller köra med locket av om du nu vill det. wink

Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland.

Telge Drifting Team
602 Inlägg
19 maj 2013
Trådstartare
R_Jansson skrev:
De blir nog en hel del jobb för att få dit ett öppet luftfilter, men jag tror inte motorstyrdonet stör sig på det.

Du kommer få göra en adapter/hållare mellan luftfilter och lufmassemätare, en hållare till motorstyrdonet (sitter på luftfilterhuset), och en hållare till en tryckgivaren på luftfilterhuset. 

Enklast är nog att borra hål i luftfilterburken eller köra med locket av om du nu vill det. wink

Lät som mer jobb än vad det är värt  sad

Sök