3332
Sök

Piggy back/plugg n play

20 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
Hejsan! jag har gått bet på google och i diverse forum, antingen finns det inte eller så söker jag som en kratta.
jag söker efter motorstyrning som är "plug n play" på bmw e36.
budgeten går i taket vid 5-6000. jag har läst att piggyback är billigare, även att det är sämre, varför?

hur eller hur. något som inte är en uppsjö med kablar när det kommer hem och som kan ställa tändning o bränsle på en sug sexa. det måste ju fan finns. jag tycker det är skitskumt att jag inte hittar något.

80 Inlägg
27 maj 2013
Ända pnp boxen till e36 är vipec boxen ppf säljer, kostar 16lax men det finns ett vettigt företag som säljer Megasquirt för vettiga pengar och verkar vara fria från krångel smile

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
27 maj 2013
du kan ju köpa ett ms för typ 2-3k sen komplett m50 härva för 1000 kr. gjorde en kompis. sen bara mappa det själv eller hitta nån som gör det. enkelt å simpelt sprut. inget ja skulle köpa själv men det funkar med rätt mapp.

665 Inlägg
27 maj 2013
Piggyback bero på vilken ska du satsa på. Satsa inte på morristech iaf.
Satsa på riktiga grejer om du tänker behålla bilen några år.
Vipec-Maxxecu har jag hört bäst om, det finns kanske andra märke oxå.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

20 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
ms för 2-3k och kabelhärva för 1000, det låter bra. skulle du kunna va snäll o länka sidan? jag har googlat som fan o kommer aldrig till nån vettig webshop... speciellt inte med sånna grejer.

tack på förhand isåfall! smile

Diagnostekniker
2 772 Inlägg
27 maj 2013
Trimcim skrev:
ms för 2-3k och kabelhärva för 1000, det låter bra. skulle du kunna va snäll o länka sidan? jag har googlat som fan o kommer aldrig till nån vettig webshop... speciellt inte med sånna grejer.

tack på förhand isåfall! smile

http://www.blocket.se/vi/21630506.htm

Mvh

Up the RA

20 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
tack tongue men utan kabelhärva e ja inte så sugen. jag har annars ett haltech e6x som ja får köpa för ungefär samma pris... de e bara de att jag har rysligt dåligt tålamod med att dra kablar rätt och snyggt. det är säkert lättare o smidigare än det ser ut men jag är inte sugen alls så att säga. därför försöker jag att hitta ett alternativ, och det förbryllar mig ganska rejält att det inte dräller av lösningar, speciellt till en e36.

665 Inlägg
27 maj 2013
Fråga folk på ppf ang val och sprut. Allt bero på dej och din plånbok.

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Sök