3842
Sök

Passat 1.8 -99 misständer

409 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
Hej!
Har fått håll i en gammal passat. Den var redan från början djävulskt trött och jag insåg snart att det var något som var tokigt och i ett försök att lokalisera felet upptäckte jag och polaren att tändstiften inte var åtdragna. Sagt och gjort blåste vi bort klägget som blivit och drog åt tändstiften. Nu går den ännu sämre och misständer än mer! Vi antog då att vi kanske skadade en tändkabel och bytte i rent testsyfte både stift och de 2 tändkablar som går ut från tändspolen(?). Nu går den lika dåligt om inte sämre! Jag vet ju inte om det är våra "förbättringar" som gör den sämre eller om bilen av sig själv blir sämre och sämre. Min undran är helt enkelt om ni har några tips på fortsatt felsökning? Borde inte bilen gå som en påse skit om tändspolen är paj när det är en sån variant av tändspole?

Det känns ungefär som att bilen har 80hästar istället för 120. Ibland lite ojämn tomgång och ibland inte. Inga varningslampor lyser men jag har inte haft möjlighet att kolla felkoder. Har för övrigt gått 27k mil och extremt välskött. (förutom klåparen som inte dragit åt stiften då) big_smile

Hit me please! smile

Sök