3128
Sök

850 t5 94a med dåligt laddtryck

12 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
#1
finns många trådar om detta men ingen som riktigt stämmer med mitt problem..  den får inte mer laddtryck än 0,5-0,6, laddet är jämt men blir aldrig mer och man känner att det ska finnas mer, annars går den jämt och fint i motorn och visst det bär iväg men just laddet borde ju kunna ligga på 1 iaf tycker man,    den är steg 3 chipad, har tre tum hela vägen med racekat och öppet luftfilter,

jag har bytt chip, magnetventil och wastegate ,men det har inte blivet någe skillnad, kan det vara turbon som börjar bli trött? sitter orginal med snart 25000mil bakom sig,  någon kanske har någon bra ide om vad som kan vara galet

tacksam för svar, mvh smile


408 Inlägg
30 maj 2013
#2
trycktestat systemet ? det borde vara obligatoriskt vid sådana problem. tongue

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

573 Inlägg
30 maj 2013
#3
Verkar gå på grundladd, då kanske magnetventilen e paj. eller så är wastegaten sliten

MSCR

749 Inlägg
30 maj 2013
#4
Kolla så wastegatestången inte kärvar eller har hoppat av, annars vanligt med luftläckor, du får trycktesta systemet som de skriver.
ev kanske avlastningsventilens membran är sönder om du har orginalventilen kvar.
Dubbelkolla så att alla slangar till magnetventilen är hela och rätt monterade, går hål på dessa ibland.
Turbon kanske kan va sliten.

Om du nu bytt wastegate klockan är den rätt justerad?
Senast redigerat av Bjornn (30 maj 2013)


12 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#5
har inte trycktestat, det lär nog bli nästa steg i problemsökandet,    har dock bytt lite slangar och rör till nya, känns inte som att det borde läcka men det kan mycket väl vara så, jag får nog helt enkelt kolla det. först,
både magnetventil och wastegate är bytt,  har kollat så att slangarna satt som på den förra och dom är även hela,

jag har orginalventilen kvar, får kolla det,  nu står wastegate staget precis som den som satt på från början, har även skruvat upp och ner wastgaten förut, men laddet är i princip oförändrat, 

tack för svaren! smile


573 Inlägg
30 maj 2013
#6
avgassystemet kan va igensätt me, då orkar d inte ladda möe, hade katras på min då börja den ladda 0,5bar istället för 1,3bar tongue

MSCR

12 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#7
okej okej tongue det har jag oxå tänkt på, så  bytte till 3downpipe med racekat för ca 100mil sen tongue hade orginal främre delen förut, och de vart bedydligt bättre när jag satte dit det nya, så de borde ju inte va det nu tycker ja smile


408 Inlägg
30 maj 2013
#8
HockartCaseIH skrev:
okej okej tongue det har jag oxå tänkt på, så  bytte till 3downpipe med racekat för ca 100mil sen tongue hade orginal främre delen förut, och de vart bedydligt bättre när jag satte dit det nya, så de borde ju inte va det nu tycker ja smile

trycktest systemet och återkom tycker jag smile lättare för oss att fundera också då big_smile

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

12 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#9
ja jag får ta och göra det smile förstår det smile



Sök