jadu, vart fan ska jag börja.
hade turboras för några veckor sedan, fixade allt nu i veckan som varit
dvs
monterat ny utbytesturbo,
tagit bort IC och tömt ut på olja, petat i avfettning och ruskat runt så det inte kom nå mer missfärgad avfettning
bytt olja och filter
bränsle filter
passade även på att sätta dit en kcr box.
nu e det så att även med den gamla turbon så orkade bilen inte varva upp mer än till kanske 2500-3000 varv under belastning. använde jag kickdown så ökade varven men bilen orkade inte, så är även fallet nu,
svartryker ganska duktigt
lade även märke till igår att när man varvar till bilen på "P" eller "N" så sög IC slangarna ifrån IC:n ihop sej och även den mellan insuget det svarta röret. (dum beskrivning)
provat att "blåsa ur" intercoolern men den kanske sitter igen mer?
har fått höra allt ifrån att det kan vara magnetventilen som endera blivit felkopplad eller att den slutat fungera då det verkar som att den suger mer luft än vad turbon verkar kunna ge.
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1987284och som det är kopplat på min bil så är den slangen längst till vänster kopplad till wg, den andra till ett uttag nära turbon men på en mindre slang som går ifrån luftburks slangen till turbon och den längst bak har jag faktiskt inte kollat
så mina frågor är alltså dessa
varför suger IC slangarna ihop sej,
varför vill inte bilen varva ur och gå ordentligt?
är slangarna på bild kopplad som dom ska?
tacksam för svar