Nu är hela inredningen monterad.
Fick hjälp av polaren med att lösa ännu ett problem med motorn/växellådan. fick flytta hålet till vänster motorfästet och detta gjorde att jag blev tvungen att skaffa motorkudde från E34 då övre hålet inte sitter i mitten.
Innan jag började med projektet läste jag på ordentligt och dom flesta hade problem med oljesumpen som hamnade för långt ner då blev dom tvungna att kapa ner den detta bekymmer slapp jag pga jag höjde motorn något.
Nästa problem var att växelspaken hamnade sned alltså mot passageraren detta pga M50 motorn lutar något vilket resulterar att växellådan gör det också.
Dom flesta har kapat växelspak länken och svetsat om den så att den hamnar rakt.
Efter ca 10 minuter liggandes under bilen kom jag på annan lösning det finns 2st bultar som håller hela växelspakfästet under bilen där satte jag en "bricka" eller extra bult för att få hela fästet att flytta sig frammåt.
Finns bild där jag "försöker visa med skruvmejsel vilket det är jag menar.
Här syns lutningen på växellådan. Har även provmonterat kardanen otroligt nog hamnade motor & lådan rätt vilket resulterade att kardanen behöver ej byggas om. Väntar på nya bultar till kardanen som jag beställt från BMW kommer nog nästa vecka då kommer den monteras på.
Här är extra bulten "brickan" jag lagt för att få hela fästet hamna rätt. Har försökt visa med skruvmejsel
här har ni översikt bild
Den hamnat någorlunda rätt i neutralläge. Den runda tätningen eller kudden kommer från E30, den som satt på E21 var inget vidare att ha, dåligt tätning och dämpning.
Har monterat in vämekanaler från motorn till bilen. Det var nästan samma som E21an.
Gasvajern är monterad, Det fanns 2st fäste på M50 motorn, kapade yttersta som var överflödigt och otroligt nog passade E21ans vajer rakt på M50 motorn.
Har flyttat motorns säkringar och Databox till den högra delen av luftintaget till kupéfläkten. Hade planerat att ha spolarväska behållaren där men den fick flyttas för att ge plats till databoxen. Har kapat i nedre delen av plåten och täckplåten så att det ser mer proper ut. Kommer att få täcka över detta hål så att vatten inte tränger in.
Otroligt nog gjorde växellåda fästet att motorn hamnade ännu rakare och detta gjorde att M50 kylaren fick plats framför motorn med ca 1cm avstånd till nedre fläkthjulet.
Har provmonterat lite saker såsom Luftfilter och motorkåpan för helhetens skull.