Tjenare!
Har en b5234t5 jag renoverar. När jag hade sönder en oljering så fick jag mig en tankestäklare
Jag hade tänkt använda de ringar som satt i, men nu är jag kluven och tar tacksamt emot tankar.
Loppen är honade, däremot är vändkanten kvar och är som vändkant betraktad rätt stor.
De scenarion jag lämnas med är följande.
1. Byt enbart oljeringen, de andra ringarna funkar bra ändå trots honat foder.
2. Byt ut alla ringar på en kolv då satsen innehåller alla ringar per kolv. Kompskillnad?
3. Byt alla ringar på alla kolvar. Vändkant bör då slipas ner för att kolvringarna ska gå så fritt som möjligt.
4. Borra öd och byta kolvar. Helst inte, men om det är enda utvägen så är det.
Om jag nu ska byta ringarna, så finns de med ö.d 0, 2 resp 0, 4mm. Ska jag ha någon av dessa?
Motorn skall mappas efter att renoveringen är klar, och ingen behöver påpeka dumheten i att vara dumsnål
Stort tack på förhand!
//Filip