2922
Sök

Volvo Amazon Herrgårdsvagn -65

Syftet med denna Volvo amazonen är att Svetsa upp hela karossen. Ska försöka undvika så mycket ekonomiplåt som möjligt och böja och dona själv. Amazonen kommer få en rå b20 maskin när den är klar!

Volvoskruvare
409 634 Visningar
Uppdaterades senast 24 augusti 2016
Forummoderator
26 389 Inlägg
11 november 2014
Dr_struts skrev:
Mack skrev:
Dr_struts skrev:

Håller du mitt säte medans jag hämtar popcorn? big_smile

Run b*tch ruun!

Tar med en skål åt dig med!

Bra, för det här måste man ju se hur det går..haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 861 Inlägg
11 november 2014
Mack skrev:
Dr_struts skrev:
Mack skrev:

Run b*tch ruun!

Tar med en skål åt dig med!

Bra, för det här måste man ju se hur det går..haha..

Är lite nyfiken! LOL

50 Inlägg
11 november 2014
Detta du har visat på bild var min Amazon dock utan axlar m.m.  Min fråga var hur du kunnat ha min bil som jag är ägare till helt plötsligt finns på bild Jag har all dokumentation på bilen bilder reg nr m.m.. Och ni som tycker detta är roligt att kommentera känns inget kul. Då bilen var speciel med v8- Så bästa du.Bara tala hur du fått tag i dina bil då den stod på en verkstad i dina trakter
mvh

Volvoskruvare
1 205 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
Väldigt konstigt för jag står på papperna och har chassi plåtarna kvar? Hämtade sen i Hammenhög för den skulle skrotas. Varför smutskasta folk? Är du så förvidden så kan jag plåta bilderna på regbeviset och vem som står på den ikväll när jag kommer hem från jobbet,

Gamla Volvo bilar är livet
Kolla gärna in min rostiga Volvo amazon! :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274270

50 Inlägg
11 november 2014
Okey st'ämmer bra det-
Jag har allt då jag köpte bien... han sa den var BORTA Och nu ser jag bilen på din sida
Jag anklagar inte dig för stöld eller annat ville bara ha reda på vem du fått bilen av. Då jag betalat den och har
papper på det!!! Även hans bank där ett antal tusen kom in!!!. Jag kommer anmäla det idag och var inte så stor i truten. och  nedlåtande utan försök förstå Om du själv ser något du har kämpat för
det handlar om bedräger från den du fått bilen av.
om du googlar på v8 amazon så finner du min bil du har påstår är skrotad.

Alla vet att vi som bygger bilar är svett gråt och mycket jobb,,,Så ta till dig
detta då du själv jobbar med ett objekt...
Du kan pm mig...
Senast redigerat av Chunkahee (11 november 2014)

Volvoskruvare
1 205 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
Chunkahee skrev:
Okey st'mmer bra det- Jag har allt då jag köpte bie, han sa den var BORTA Och nu ser jag bilen på din sida
Jag anklagar inte dig för stöd eller annat ville bara ha reda på vem du fått bilen av. Då jag betalat den och har
paqpper på det. Jag kommer anmäla det idag och var inte så stor i trutten. och var nedlåtande utan försök förstå
det handlar om bedräger från den du fått bilen av. JAg har betalaqt ett anatal tusen för chassi o kaross
om du googlar på v8 amazon så finner du min bil du har fått?

Usch usch. Gör vad du vill. Beblanda inte mig i era affärer. Jag står på bilen och har chassi nr plåtarna kvar. Har du inte lärt dig att man inte ska köpa en bil utan att skriva papper?, Har inte tis med sånt här löjligt skitsnack. Jag äger bilen och då blir det inget bedrägeri. Du får gärna kontakta förra ägaren.

Kolla gärna in min rostiga Volvo amazon! :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274270

slappt&fint
376 Inlägg
11 november 2014
vad är d för amazon du pratar om ?

50 Inlägg
11 november 2014
Jag har papper på jag köpt bilen. men jag förstår hur du ser andra människors öden
Deb bilen du har på din sida är MIN. Har allt underkontroll..Det kan jag lova dig
anmäla är gjord. Ena stunden  nämner du bilen är skrotad 
läs ditt svar. Nedan. Nu har du kvar chassi nr plåtar o annat
men denna historia samt dina svar säger mig vem du är. Du har
skrivit en del som kanske andra också förstår att detta är fel
bilen var ute på blocket när jag köpte den den. Frågan är  Hur kan du
å en extremt byggd Amazon utan att förstå??? Sedan påstå du skrotat min bil..Ja eller hur
Du har ju själv visat denna bil på din sida där flera grabbar ville ha den..
Men som sagt. Du lär få se det blir en del problem ang min bil.

Väldigt konstigt för jag står på papperna och har chassi plåtarna kvar? Hämtade sen i Hammenhög för den skulle skrotas. Varför smutskasta folk? Är du så förvidden så kan jag plåta bilderna på regbeviset och vem som står på den ikväll när jag kommer hem från jobbet,

Överladdad gröngöling
1 302 Inlägg
11 november 2014
Vad har man missat nudå!?

50 Inlägg
11 november 2014
Dettaa är ingen smutskasnting, Utan ren fakta jag skrev ett mail till dig innan jag skrivit i din tråd, tro dom flesta gjort detsamma då dom ser sin egen bil på din sida. Tycker du så som du gör får du det
Men jag ger mig inte ang min bil. Som jag skrivit innan beskyller jag ej dig. Men har en känsla av att du inte säger sanningen. Om du inte känner den som gav dig bilen och varför???

Volvoskruvare
1 205 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
Chunkahee skrev:
Jag har papper på jag köpt bilen. men jag förstår hur du ser andra människors öden
Deb bilen du har på din sida är MIN. Har allt underkontroll..Det kan jag lova dig
anmäla är gjord. Ena stunden  nämner du bilen är skrotad 
läs ditt svar. Nedan. Nu har du kvar chassi nr plåtar o annat
men denna historia samt dina svar säger mig vem du är. Du har
skrivit en del som kanske andra också förstår att detta är fel
bilen var ute på blocket när jag köpte den den. Frågan är  Hur kan du
å en extremt byggd Amazon utan att förstå??? Sedan påstå du skrotat min bil..Ja eller hur
Du har ju själv visat denna bil på din sida där flera grabbar ville ha den..
Men som sagt. Du lär få se det blir en del problem ang min bil.

Ahmen kära gosse. Vad är det du inte får in i huvudet?. Chassit är skickat på skroten för många många månaders sedan men har kvar papperna självklart. Vill du veta varför? Jo för alla amazoner jag har haft har jag papperna kvar från, För att veta hur många amazoner jag har haft.

Du får komma med dina kvitton o dylikt. Så himla patetiskt att komma ut ur gaderoben nu, har ägt bilen i strax 2 år och inget har sagts. Har diskuterat detta med förra ägaren, Och han har ägt den sens 2007.

Har fotobevis på att jag äger bilen så varsågod. lägg nu ner skitsnacket och polisanmäl du. Du kan få mitt Nummer ochså. 0729024663.

Mvh

Volvoskruvare
1 205 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
Chunkahee skrev:
Dettaa är ingen smutskasnting, Utan ren fakta jag skrev ett mail till dig innan jag skrivit i din tråd, tro dom flesta gjort detsamma då dom ser sin egen bil på din sida. Tycker du så som du gör får du det
Men jag ger mig inte ang min bil. Som jag skrivit innan beskyller jag ej dig. Men har en känsla av att du inte säger sanningen. Om du inte känner den som gav dig bilen och varför???

Jag slänger inte ut andras namn på en sida till en person som är helt anonym på en sida om bilar? Vad får du ut av detta? Inget alls. Jag hänger inte ut personer så..

Ha en godkväll och meddela gärna polisen mitt telefon nummer så kan vi ha en diskustion.

Ha en trevlig kväll!

Volvoskruvare
1 205 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
lewwan skrev:
Vad har man missat nudå!?

Det handlar om denna bilen

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181258/181258-35206707c2834ff45754ca7de8cbc9bc.jpg

50 Inlägg
11 november 2014
Vet du vad...Slutas nu upp med dina ord som kära gosse,,Sorgligt
har ringt dig men du behagar inte svara, Hoppas bara du kan svara
på detta
Hur kommer det sig du får en så extremt ombyggd amazon och sedan
gör dig besväret hämta den och sedan skrotar bilen??? Samt behåller alla id på  bilen som är
enligt mig olagligt bara för du vill se hur många Amazoner du har ägt, . Nu hör till saken enligt mig. Du känner säkert denna man som enligt dig du fått min bil.  Behöver bara veta det.
mvh

50 Inlägg
11 november 2014
Nu ringer du upp mig och du har pratat med polisen

även jag, har haft kontakt med polis, DU VISTE om att det fanns en annan ägare till bilen och då kan du inte påstå annat än att du blir delaktig i min bil. Och du ville betala mig 3 tusen kr  RUNT DEN 26 I DENNA MÄNAD!!
Du kan inte påstå annat än du vetat som du sa att jag ägde bilen du påstår du fick den via facebook
och skrotar bilen för papperna då den var sfro besiktad samt ett bygge med v8..Nej du lilla vännen....Du har ju erkänt nu du viste det fanns en ny ägare och sedan borde du frågat om du kunde ringt mig som var ägare
Inte ens där gör du rätt...Men nu vet jag du är en skojare samt får detta visa vem du är. Jag skiter fullständigt
i vad du sagt då jag tror mig veta du inte berört till polisen att det fanns en annan ägare till min amazon. bara där begår du bedrägeri, samt behäller papper på bilen samt plåtar reg hasndlingar sfro papper för att enligt mig.. kanske använda dessa...Nu vet alla du sa också du skulle ta bort din tråd. men hoppas alla andra kan förstå vad detta är smärtsamt för min son och det delar vi köpt till bilen som du viste hade en annan ägare
Nu kör vi din stil Och tiller andra Vill jag säga kolla upp innan ni får en ombyggd bil. Finna den på facebook....Ja eller hur...Men du får se hur detta slutar.
Även om det kostar hur myckey som helst kommer jag
aldrig ge upp. bara för du ena stunden förnekar
och sedan vetat det var en annan  kille som var ägare
min son....

mv
Senast redigerat av Chunkahee (11 november 2014)

slappt&fint
376 Inlägg
11 november 2014
du borde sudda ut sista 4a siffrorna på id kortet

1 125 Inlägg
11 november 2014
Chunkahee skrev:
Okey st'ämmer bra det-
Jag har allt då jag köpte bien... han sa den var BORTA Och nu ser jag bilen på din sida
Jag anklagar inte dig för stöld eller annat ville bara ha reda på vem du fått bilen av. Då jag betalat den och har
papper på det!!! Även hans bank där ett antal tusen kom in!!!. Jag kommer anmäla det idag och var inte så stor i truten. och  nedlåtande utan försök förstå Om du själv ser något du har kämpat för
det handlar om bedräger från den du fått bilen av.
om du googlar på v8 amazon så finner du min bil du har påstår är skrotad.

Alla vet att vi som bygger bilar är svett gråt och mycket jobb,,,Så ta till dig
detta då du själv jobbar med ett objekt...
Du kan pm mig...

Jag har Googlat på V8 Amazon,jag hittar ingen som påminner om den,flera med V8:a men inte den.

136 Inlägg
11 november 2014
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;t=71564

Hittade en byggtråd rätt snabbt, med vad som ser ut att kunna vara bilen ifråga.

Hoppas allt reder ut sig, verkar vara ett ärligt misstag tycker jag.

Chunkahee, försök skriva lite mer begripligt för tusan.

1 026 Inlägg
11 november 2014
Skärp er nu pojkar.
Gör upp detta emellan er två nån annanstans. Blir bara fel att hålla på så här

50 Inlägg
11 november 2014
Jag vet att jag skriver galet. Men är synskadad. Jag hopp samtliga förstår hur vi känner oss
när vi ser vår bil finnas och denna mannen som äger tråden erkänner han visste det fanns en
ägare till bilen. och har spelat in vårt samtal han ville betala några tusen nu i månadens slut
Ena stunden inte veta....i nästa drag visste han om det var inte rätt ägare som han enligt hittade på facebook, vill varna alla mina bygg vänner. Kolla noga upp om ni får en bil..och d¨särskilt en extem bygge som vår Amazon var
med riktigt byggd ram sfro besiktad m.m.

Sök