Tjenna, nu är det så att jag och min far hade tänkt trycka in lite ljud i min Saab 900i men ingen av oss har absolut ingen aning om vad man ska köpa. Pappa har inte hållit på med ljud på 20 år så han minns ungefär inget och jag har inte gjort något alls så vi skulle behöva lite hjälp med inköpslistan och lite små frågor som inte handlar om ljudet.
Det som är tänkt just nu är 2 högtalare i hatthyllan och 2 två högtalare fram i dörrarna och självklart en bas i bagaget. Tyvärr sitter det inga högtalare i dörrarna alls så det finns inga färdiga hål utan dörrarna täcks av en hel ficka, tips på hur man lätt kan göra det fint om man nu ska trycka in dom i dörrarna?
Hur som helst så är det här inköpslistan av det som är tänkt att ha.
4 högtalare på 4" (om ingen rekommenderar något annat)
1-2 basar på 10" eller 12" (om ingen rekommenderar något annat)
Slutsteg/monoblock
Stereo med USB och AUX
Får kosta kring 5000, går att höja budgeten om det behövs!
Kablar till allt så var det tänkt med
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … End-84547/, men får gärna säga om något annat rekommenderas.
Lådan är tänkt att vi ska bygga själva i MDF. Då är bara frågan, hur är det "bäst" att placera lådan och ända försöka ha kvar så mycket utrymme som möjligt?
Denna del hör som halvt till ljudet för baslådan ska kläs in i samma tyg som bagageutrymmet.
Har fått mögel i bagageutrymmet, är det bara att byta tyg?
Allt tyg ska självklart bytas och behöver gärna en länk till något rätt billigt, behöver inte vara något speciellt. Har sökt runt lite och många hade visst kört med biltemas men dom verkar ha slutat med det.
Tror jag har fått med allt nu, tack i förväg!
Mvh
Jocke