2767
Sök

bilen blev vandaliserad inatt!

252 Inlägg
30 oktober 2006
Trådstartare
Fy fan vad sur man är nu.
Jag kom ut i morse och såg att någon jävla idiot hade hällt röd färg på min bil!
Vad fan ska man göra? Om jag får tar i dom som har gjort det...... Om det är någon som vet någonting om detta så säg till!
Bilen stod parkerad i Uppsala, på Botvidsgatan och detta har hänt någon gång mellan kl. 23.45 och 07.25 i morse.

bilder finns på:

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=279361

Got vtec?

Skåne
269 Inlägg
30 oktober 2006
så jäkla tråkigt när man inte kan få ha saker och ting i fred!!!

Man lever bara en gång......

Smålänning
7 887 Inlägg
30 oktober 2006
Förb... idioter! jag hade gjort en polisanmälan i varja fall!!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 854 Inlägg
30 oktober 2006
Fan va tragiskt, hoppas du får tag på den/dom

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
30 oktober 2006
herrejävlar... vilka idioter det finns... dom har ju verkligen lyckats med att träffa ruta, plenum, huv, dörr, skärm osv. lider verkligen med dig!

hoppas du polisanmäler det!

MVH Andreas

man lever bara en gång så lev väl!

Administratör
11 941 Inlägg
30 oktober 2006
Såg bilderna på zatzy. undrar vad det är för färg och om det går bort. hmm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Never drive faster than your angel can fly
338 Inlägg
30 oktober 2006
Anmäl det å ta sen bilen till en rekondfirma å hör med dom om det finns nån chans att få bort färgen, ligger ju trots allt klarlack mellan din färg och den som har hällts på... Hoppas det löser sig...

Hellre Nürburgring än vigselring

Utanlem
895 Inlägg
30 oktober 2006
Dedär löses ju ganska smärtfritt om dom försökt göra inbrott i bilen också.. för larm har du väl säkert? därav ingen självrisk... = ny ruta och gratis lack?..

Moderator+
1 081 Inlägg
30 oktober 2006
Urk vad surt, vilka idioter det finns sad

Vem jag?

527 Inlägg
30 oktober 2006
Det ser ut att bara vara sådan akrylfärg, som man har i spruta på skolor, borde gå bort med lite varmt vatten.
Fast vad vet jag.
Senast redigerat av Loffe123 (30 oktober 2006)

68 Inlägg
30 oktober 2006
Tycker de liknar stearin från marschaller eller hur de stavas,, (rätt färg, mängd o tjocklek på färgen). Onödigt gjort iaf hoppas det löser sej!

Its times like these that make me say,
Lord if you se me pleace come my way.

1 163 Inlägg
30 oktober 2006
Fy fan vad hemskt!

Men håller med DHCA, det liknar stearin från marshaller...
Eller någon tjockflytande färg, 2-komponents?

Hoppas försäkringsbolaget täcker det?

Mvh

555 Inlägg
30 oktober 2006
Burken skrev:
Dedär löses ju ganska smärtfritt om dom försökt göra inbrott i bilen också.. för larm har du väl säkert? därav ingen självrisk... = ny ruta och gratis lack?..

ingen självrisk när man har fått inbrott i bilen? själv fick vi betala 1800 i självrisk .....

Knegare
718 Inlägg
30 oktober 2006
Idioter finns det tydligen gott om..

Läste i tråden du länkade..
Lämna in bilen för lackning, lacka hela bilen och betala 2k i självrisk.. Visst, 2000;- är pengar men inte mycke för en hellackering

William 2009-02-20

Utanlem
895 Inlägg
30 oktober 2006
lanred skrev:
Burken skrev:

ingen självrisk när man har fått inbrott i bilen? själv fick vi betala 1800 i självrisk .....

inte om man har godkänt larm.

Bussförare
97 Inlägg
31 oktober 2006
BERNI skrev:
Fy fan vad sur man är nu.
Jag kom ut i morse och såg att någon jävla idiot hade hällt röd färg på min bil!
Vad fan ska man göra? Om jag får tar i dom som har gjort det...... Om det är någon som vet någonting om detta så säg till!
Bilen stod parkerad i Uppsala, på Botvidsgatan och detta har hänt någon gång mellan kl. 23.45 och 07.25 i morse.

bilder finns på:

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=279361

Du har ingat otalt med någon,det verkar som dom bara vill jävlas eftersom dem inte har förstört något annat.
Hoppas på ett bra slut på denna tråkiga historia.

Jag är inte full, jag är beautiful

bitter besserwisser
644 Inlägg
31 oktober 2006
man kan visst slippa självrisk utan larm. har du bara tagit med dig stereofronten och kan visa den och kvitto för f-bolag så är saken biff. har du blien helförsäkrad? isåfall är det hellugnt. lämna en polis anmälan så är det lugnt i vilket fall som helst.skadegörelse går på försäkring utan självrisk.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Rörpulare
1 453 Inlägg
31 oktober 2006
Fan va synd men se de från de ljusa sidan en hellack för 2000kr big_smile fan ja skulle nästan kunna betala nån för att göra de på min senare tongue

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

252 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Polis anmälan är gjord, enligt polisen var det fler än jag i Uppsala som fick bilen förstörd natten till måndagen.
Jag har försökta ta bort färgen själv, den satt som fan, allt från rutan gick bort, huven och det som var på skärmen gick också bort men nu måste jag köra rubbing och vax på det efterssom jag fick gnugga så in i helve***.
Jag fick köpa nya torkarlad plus att på plasten nedanför framrutan är det lite färg kvar som jag inte fick bort.
jag är medveten om att 2000 för en hellack inte är dyrt men jag hade tänkt att lägga ner pengar på motorn i vinter och då känns det som att jag hellre lägger ner pengar på spridare eller något annat kul om jag ändå kan ta bort färgen själv.

Got vtec?

Scania arbetare
364 Inlägg
31 oktober 2006
lanred skrev:
Burken skrev:

jag hade inbrott i min bil + att jag hade rattkrycka = ingen självrisk, fick betalt för skadorna i stället

Audiholic!

Sök