Funderar på att ta min 200E merc från 89 med manuell växelåda. och skecke i en 200/250/300D motor.
Går det regga ? endel säger att man kan regga om senast 89or, endel säger 85or osv osv osv. Och endel senast 1999.
Vad behöver jag? motor å kabelhärva ? är det 2dieselpumpar? för det sitter ju en pump i/på motorn om jag förstått rätt. Tanken går väl bara tvätta ur? Kan jag köra med denna växellåda?
du behöver bla Motorfästen, kardarnaxel. främre. Växellådsbalk? Kabelstammen till glödningen. Tändningslås med vakumet till avstängningen.
Kabelstammen är en barnlek och koppla in. Det sitter 2 dieselpumpar på dom. Båda sitter på motorn. en förpump och en insprutningspump. Du måste ta bort den som sitter på bilen sägs de då dieselpumpen inte gillar trycket. Ja fram till 1993 ska det gå att regga dom som diesel har ja för mig.
Ska du i med 300 måste du bygga om framvagnsbalken, osäker på 250:in. De är lite meckigt då den är svetsad i i rambenen men allt går att lösa med flex och svets:-)
mercedes för de är bekvämt
volvo för att de är kul
jänkare för de är fest
Ska du i med 300 måste du bygga om framvagnsbalken, osäker på 250:in. De är lite meckigt då den är svetsad i i rambenen men allt går att lösa med flex och svets:-)
Så du menar att framvagnsbalken är olika beroende på vilken motor som sitter? Det låter ganska ologiskt då jag vet flera byten från 230e till 300d och 250d. och 250 till 300d osv.
Ska du i med 300 måste du bygga om framvagnsbalken, osäker på 250:in. De är lite meckigt då den är svetsad i i rambenen men allt går att lösa med flex och svets:-)
Så du menar att framvagnsbalken är olika beroende på vilken motor som sitter? Det låter ganska ologiskt då jag vet flera byten från 230e till 300d och 250d. och 250 till 300d osv.
Har aldrig hört att man måste byta framvagnsbalk då det brukar vara lika på mercedes.