bilen ska användas att köras med inte att köra släp å skit, glida runt helt enkelt och då är ju saaben det bättre då den drar mindre, och alla som säger att saaben är sedan där har ni fel det är en halvkombi
Där har du minst lika mycket fel som dem finns som sedan kallas "CD" och halvkombi "CS"
Kom ihåg att det även finns Saab 9000 CC som även den är halvkombi fast med gamla fronten. Sen finns ju också CSE och CDE, men det är bara lite lyxigare versioner av CD och CS.
Men mellan 855 och 9000 så skulle jag säga 855 för det är en helkombi.
Annars så skulle det inte spela någon roll utan jag skulle i så fall köpa den som är i bäst skick till bra pris (som oftast är 9000 då Saabarna ligger lågt i pris jämfört med likvärdig Volvo).
Där har du minst lika mycket fel som dem finns som sedan kallas "CD" och halvkombi "CS"
Jag visste om att det fanns en cd men jag trodde att de visste att de var ganska utrotade, dock menar jag att jag vill ha en cc,cs,cde,aero
Haha ok, om jag hade varit du skulle jag först å främst letat efter en fräsch aero och om det inte finns någon okej i närheten, så skulle nästa på listan vara såpass ny cse man kan få tag på runt 96-98.
Jag har fastnat lite för cc med den gamla fronten, den är ju byggd på samma sätt men ser annorlunda ut, cs,cse har finare snyggare röv
Gör om, Gör rätt.
Innan Volvo 850 lanserades tillverkade Volvo endast traktorer.
Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen.
när de gäller dom gammla bilarna känns de hugget som stucket men grejjen är den att saab är inte lika lättsålt men billiga i inköp mkt bil för pengarna