2196
Sök

Jag har ingen antenn i min bil och får inte in kanalerna på stereon

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
henne_svenne skrev:
Skaetamiddag skrev:
henne_svenne skrev:
Hahaha vilken kille alltså XD

Att ingen föreslagit min lösning tyder verkligen på att alla som svarat i tråden är inkompetenta jävlar (inom antennsignaler) som bara gissar sig fram.

Haha om dieselsmurfen är en "inkompetent jävel" inom bilel så kan lika väl Adolf Hitler leva.

Visst du kanske lyckades denna gången, antagligen så kommer du hitta kanaler inne i stan men inte när du åker utanför stan. Men varför i helvete tror du antenner finns för om det räcker med att sätta dit en koppartråd!?

Han är knappast inkompetent inom bilel men kanske inom antenner.

Jag bor på landet och får perfekt signal vartän jag kör.

Hur fan ska jag veta varför en del behöver antenner? Jag är uppenbarligen inte haj på antenner.

8 883 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
Jag måste verkligen säga att ni är sämst på detta.

Det enda som krävdes för att få perfekt jävla signal var att trycka in en liten bit tråd i antennuttaget på stereon. Alltså en helt vanlig blank koppartråd. 50 cm koppartråd räckte gott och väl för att få bra mottagning.

Fuck antenn med impedans, resistans och skit hit och dit!

Är det någon som är sämst så är det ju du som inte upptäckte det från början.....

Fotograf på tierpidag.se

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
Hamilton skrev:
Skaetamiddag skrev:
Jag måste verkligen säga att ni är sämst på detta.

Det enda som krävdes för att få perfekt jävla signal var att trycka in en liten bit tråd i antennuttaget på stereon. Alltså en helt vanlig blank koppartråd. 50 cm koppartråd räckte gott och väl för att få bra mottagning.

Fuck antenn med impedans, resistans och skit hit och dit!

Är det någon som är sämst så är det ju du som inte upptäckte det från början.....

Ja, jag är sämst inom antenner. Tror du jag skapade tråden för skojs skulle eller för att jag behövde hjälp pga min inkompetens?

1 122 Inlägg
6 augusti 2013
henne_svenne skrev:
Skaetamiddag skrev:
henne_svenne skrev:

Att ingen föreslagit min lösning tyder verkligen på att alla som svarat i tråden är inkompetenta jävlar (inom antennsignaler) som bara gissar sig fram.

Haha om dieselsmurfen är en "inkompetent jävel" inom bilel så kan lika väl Adolf Hitler leva.

Visst du kanske lyckades denna gången, antagligen så kommer du hitta kanaler inne i stan men inte när du åker utanför stan. Men varför i helvete tror du antenner finns för om det räcker med att sätta dit en koppartråd!?

han får väl köra med en 100m rulle å dra runt hela bilen

gasa nu foer faen!

668 Inlägg
6 augusti 2013
Ja men varför i helvete tror du att det finns antenner då??????

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
henne_svenne skrev:
Ja men varför i helvete tror du att det finns antenner då??????

Som jag skrev så kan jag inte uttala mig om det eftersom jag uppenbarligen inte har någon jävla aning med tanke på att jag skapat en tråd angående antenner!

5 198 Inlägg
6 augusti 2013
jösses..

91 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
henne_svenne skrev:

Att ingen föreslagit din lösning tyder på att alla förutsatte att du hade kollat att kabeln satt i ordentligt.

Klart att folk kommenterar ditt sätt att skriva när du kommer med denna överbitchiga attityd och kallar folk för "inkompetenta jävlar".
Senast redigerat av a7x (6 augusti 2013)

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
a7x skrev:
Skaetamiddag skrev:
henne_svenne skrev:

Att ingen föreslagit din lösning tyder på att alla förutsatte att du hade kollat att kabeln satt i ordentligt.

Klart att folk kommenterar ditt sätt att skriva när du kommer med denna överbitchiga attityd och kallar folk för "inkompetenta jävlar".

Jag har inte använt någon antennkabel och jag har gjort ett "hemmafix" med en vanlig kopparkabel. Alltså en ledare utan något motstånd vilket vanlig antennkablar tydligen har.

Folk är ju inkompetenta med tanke på att de bara gissar sig fram. Jag hatar folk som uttalar sig i trådar där de uppenbarligen inte kan ett skit om ämnet.

91 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
a7x skrev:
Skaetamiddag skrev:

Jag har inte använt någon antennkabel och jag har gjort ett "hemmafix" med en vanlig kopparkabel. Alltså en ledare utan något motstånd vilket vanlig antennkablar tydligen har.

Folk är ju inkompetenta med tanke på att de bara gissar sig fram. Jag hatar folk som uttalar sig i trådar där de uppenbarligen inte kan ett skit om ämnet.

Du är på Garaget.org och folk hjälper dig gratis här efter bästa förmåga. Om denna gratishjälp inte passar dig så kanske du skulle ha vänt dig till en verkstad direkt där det finns personal som är utbildade inom området.

5 198 Inlägg
6 augusti 2013
Å nästa gång en fråga ställs så vill ingen av dessa "inkompetenta jävlar" hjälpa till, för dom kan ju inget. En person som har lite innanför pannbenet använder inte en ståltråd till antenn även om det funkar.

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
gamlingen skrev:
Å nästa gång en fråga ställs så vill ingen av dessa "inkompetenta jävlar" hjälpa till, för dom kan ju inget. En person som har lite innanför pannbenet använder inte en ståltråd till antenn även om det funkar.

Jaha, vad kommer att hända då? Kommer stereon att sprängas nästa gång jag lyssnar på P3?

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
a7x skrev:
Skaetamiddag skrev:
a7x skrev:

Du är på Garaget.org och folk hjälper dig gratis här efter bästa förmåga. Om denna gratishjälp inte passar dig så kanske du skulle ha vänt dig till en verkstad direkt där det finns personal som är utbildade inom området.

Tack för "hjälpen". smile

Jag blir bara så arg när folk som inte kan någonting uttalar sig. Dessa personer brukar ofta googla på problemet och "läsa på" om det i 5 minuter för att sedan posta ett svar som de tror att är riktigt bra.

5 198 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
gamlingen skrev:

Jaha, vad kommer att hända då? Kommer stereon att sprängas nästa gång jag lyssnar på P3?

Hur ska nån kunna veta

20 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:

Jag blir bara så arg när folk som inte kan någonting uttalar sig. Dessa personer brukar ofta googla på problemet och "läsa på" om det i 5 minuter för att sedan posta ett svar som de tror att är riktigt bra.

Allt som sagt är förnuftigt. Sen att du stoppat in en kopparkabel löser och får det att funka med värdelös signal tills du kör i första hålan och kabeln hoppar ur är en annan sak. Grattis!

Men att klanka ner på folk som lägger tid på att hjälpa dig på det där sättet, njaa det köper inte jag iallafall.

Forummoderator
26 339 Inlägg
6 augusti 2013
gamlingen skrev:
Skaetamiddag skrev:
gamlingen skrev:

Hur ska nån kunna veta

Med tanke på att alla användare på Garaget.org just har blivit dumförklarade, så hoppas jag ärligt talat på att stereon sprängs.

Men, nej. Det lär förmodligen inte hända.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

559 Inlägg
6 augusti 2013
Det bästa är att nästa gång det frågas om antenner så kan de hänvisas till dej då du uppenbarligen är grym;) (skojar bara lite nu med dej)smile

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
6 augusti 2013
Det är ju helt jävla galet att nästan varenda bil är utrustad med en eller flera antenner och att företag lägger miljoners miljoner på att forska fram bättre och bättre antenner, när du (snillet nummer ett) har löst det så oerhört bra och billigt. Du får väl maila till antennföretagen och fråga varför det behövs antenner när din kopparkabel är lika bra? smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
manetsmet skrev:
Skaetamiddag skrev:

Allt som sagt är förnuftigt. Sen att du stoppat in en kopparkabel löser och får det att funka med värdelös signal tills du kör i första hålan och kabeln hoppar ur är en annan sak. Grattis!

Men att klanka ner på folk som lägger tid på att hjälpa dig på det där sättet, njaa det köper inte jag iallafall.

Självklart har jag fäst den så att den sitter fast i uttaget.

Putte1 skrev:
Det bästa är att nästa gång det frågas om antenner så kan de hänvisas till dej då du uppenbarligen är grym;) (skojar bara lite nu med dej)smile

Yes, bara att skicka PM! wink

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 augusti 2013
Så kan man oxå göra men det är inte rätt...

Det finns en anledning till att det finns antenner, varför vet dom som har kunskaper inom området... (jag vet, men tänker inte lägga ner energi på att förklara för nån som precis kommit på att alla som använder antenner är inkompetenta idioter när dom inte kommit på att man bara kan använda en koppartråd)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök