2531
Sök

Jag har ingen antenn i min bil och får inte in kanalerna på stereon

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
stoltosmart skrev:
Skaetamiddag skrev:
stoltosmart skrev:

Men klart som fan det är en antenn, en antenn kan se ut på 1000 olika sätt och funka på långt många fler, så klart att det du har gjort hur dumt det än må vara är en hemmabyggd antenn

Okej då, jag är väl belägen att hålla med dig på den punkten.

Tvingar ingen men du kan fan inte säga att det inte är en antenn,

En sak till en stereo blir rätt varm koppar leder värme bara så du vet, kanske därför antenner kostar lite så de inte leder nån värme dit det inte ska vara

Så farligt varmt blir det knappast. Dessutom är min antenn försedd med ett gummihölje.

890 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
stoltosmart skrev:
Skaetamiddag skrev:

Okej då, jag är väl belägen att hålla med dig på den punkten.

En sak till en stereo blir rätt varm koppar leder värme bara så du vet, kanske därför antenner kostar lite så de inte leder nån värme dit det inte ska vara

Så farligt varmt blir det knappast. Dessutom är min antenn försedd med ett gummihölje.

Var det inte en koppartråd nyss?

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

2 037 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
MammDiin skrev:
Jag brukar trycka in en skruvmejsel i antennuttaget bak på stereot när jag kollar om det är något fel på dem eller liknande. Och det funkar bra men inget man skulle använda sig av längre tid.
Även som du skrev så brukar jag använda en vanlig kabel om jag inte har någon annan antenn, men inte i bilen.

Okej smile.

Vad är orsaken till att du inte skulle kunna använda en vanlig kabel som antenn? Jag skulle gissa på att man får in mindre kanaler och att mottagningen skulle bli sämre på vissa platser, men om det fungerar bra med en vanlig kabel så varför inte?

Inomhus så brukar jag använda mig av kabel som antenn.
Funkar gör det i bilen också. Men mottagningen är bättre med en riktig antenn. Dessutom så kan det vara att kabeln inte hålls så bra i stereot och kanske ger ännu sämre mottagning eller lossnar.

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
stoltosmart skrev:
Skaetamiddag skrev:
stoltosmart skrev:

Det är en koppartråd försedd med isolering i form av gummi.

890 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
stoltosmart skrev:
Skaetamiddag skrev:

Det var väl det bästa men hela din lösning

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

5 119 Inlägg
6 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
stoltosmart skrev:
Skaetamiddag skrev:

Det är väl en kabel?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

45 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Skaetamiddag skrev:
stoltosmart skrev:

Det är väl en kabel?

Den är avskalad ganska mycket så ungefär 1/3 är oisolerad tråd.

3 354 Inlägg
7 augusti 2013
Skaetamiddag skrev:
Jag måste verkligen säga att ni är sämst på detta.

Det enda som krävdes för att få perfekt jävla signal var att trycka in en liten bit tråd i antennuttaget på stereon. Alltså en helt vanlig blank koppartråd. 50 cm koppartråd räckte gott och väl för att få bra mottagning.

Fuck antenn med impedans, resistans och skit hit och dit!

Sämst för att man inte tipsar om en tattarlösning. Jösses.
Samt hur ska du ha det var det blank koppartråd eller en gummiklädd?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

45 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
Seth skrev:
Skaetamiddag skrev:
Jag måste verkligen säga att ni är sämst på detta.

Det enda som krävdes för att få perfekt jävla signal var att trycka in en liten bit tråd i antennuttaget på stereon. Alltså en helt vanlig blank koppartråd. 50 cm koppartråd räckte gott och väl för att få bra mottagning.

Fuck antenn med impedans, resistans och skit hit och dit!

Sämst för att man inte tipsar om en tattarlösning. Jösses.
Samt hur ska du ha det var det blank koppartråd eller en gummiklädd?

Tattarlösning? Det tar två sekunder att ta bort min "tattarlösning" och det kommer inte finnas ett enda spår efter den, till skillnad från vanliga tattarlösningar som ofta lämnar fula spår efter sig.

1/3 är blank, resten är isolerad. Vad fan spelar det för roll?!

47 Inlägg
7 augusti 2013
Läste just igenom tråden. Det var kul! smile

Mvh/Henrik

OUTLAW1
7 augusti 2013
Helt otroligt korkad diskussion överhuvudtaget.
Har man ingen riktig antenn får man inte in kanalerna till 100%.
Lösning: Man köper en ny antenn och monterar..Problemet löst.

Vill man sedan ha en osynlig antenn så finns det rutantenner och andra mer dyra lösningar att tillgå.
Att montera dit en koppartråd med eller utan hölje är och kommer alltid förbli en nödlösning som funkar för stunden.

Sedan att man har en jävla attityd efter bara två timmar från trådstart där man dessutom lagt den i fel forumsdel..
GISSAR på att TS är max 14 bast och åker moppe med baslåda under sadeln..

265 Inlägg
7 augusti 2013
jag vet! testa att stoppa in en kopparkabel! de brukar funka!

OUTLAW1
7 augusti 2013
big_smilebig_smile
MikkoHansen skrev:
jag vet! testa att stoppa in en kopparkabel! de brukar funka!

lol

Sök