2958
Sök

Audi s6 2.2 vingarna på turbon trasiga

311 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
#1
Började med att jag bytte dumpventil eftersom den har läkt och låtit då man släpper gasen..  Köpte då en i aluminium för 500 spänn. återcirkulerande.

det gick till sig och har kört ca en vecka, och nu så chippade jag bilen.

for ut några vändor och matade och allt gick bra. lugnade ner mig och körde lugnt i ca 5 minuter sen kom jag hem och slog av bilen. 

Efter nån timme kom jag ut och startade bilen och direkt turbon börja snurra så låter den riktigt högt.

den hade då tappat all effekt och susar direkt man gasar.  detta måste ha hänt medans den har stått??

Tog lös turbon och  såg detta, men är inte stort glapp eller går tungt att snurra. bara som att vingarna är skadade?  hur kan detta ha hänt undrar jag??

Och kan jag byta denna propeller enbart? för jag har en turbo i reserv. eller måste jag hitta en ny turbo?

http://img507.imageshack.us/img507/1364/zpxd.jpg

Pv med preppad b20..

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 juli 2013
#2
du kanske har fått turbosurge om dumpen inte varit rätt inställd. då kan bladen knäckas sådär


3 860 Inlägg
8 juli 2013
#3
Ja, bladen lär ju inte vittra sönder av sig själv när bilen står stilla iaf... hmm

Men visst kan man byta den delen, vet att turbomeck har sålt till volvo turbon iaf.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

311 Inlägg
8 juli 2013
Trådstartare
#4
http://shop.j-spec.se/cgi-bin/ibutik/AI … r=UNBOV010

jag köpte denna, står ju att det är en fjäder i för 1.1 bar, men jag laddar kring 1.3 nu, kan det skada turbon så mycket? tycker en ny dump man köper ska klara lite mer laddtryck?

Pv med preppad b20..


Sök