3856
Sök

Bortappad nyckel 244 fixa ny.

184 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
Tjena, har en 244 från 1975, klantarsel som jag är har jag tappat bort båda nycklarna till den och idag skulle en kille kolla och kolla på bilen... Den är upplåst men rattlås är i, skuffen är låst (full med mina verktyg) och den går ju såklartinte att starta. Det är ju två olika nycklar till dessa orginal (en in och en till tändning) får inte tag i liljas för tillfället så tänkte kolla med er vad ni skulle gjort? INGA tjuvkopplingar/kapa upp bagaget för det är bilen allt för fin för.

509 Inlägg
12 juli 2013
Du får dyrka upp låsen.

SKÅNING
1 215 Inlägg
12 juli 2013
jag lyckades med exakt samma på min fast min är en -88 min lokala volvohandlare kunde göra nyckel som skulle passa sa dom genom att ge dom regnr, dom gjorde 3 försök men nyckeln passade inte, du kanske har bättre tur.

så jag gick till en låssmed och frågade om tips, han bad mig att ta med en låskolv in till honnom så kunde han öppna den och "se hur skivorna" i den låg och göra en nyckel, sagt å gjort fast att det låter för bra att vara sant så var det värt ett försök, 1 vecka senare ringer han å säger att han har en nyckel som iaf funkar till låskolven han fick av mig (kolven var till förrardörren) åker hem å den passar överallt i bilen, om han lyckats göra en huvudnyckel eller om han bara viste hur han skulle göra en universalnyckel vet jag inte men jag var ju så jävla glad att jag kunde lösa allt både billigt och utan några större ingrepp på bilen

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

184 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
breesladd skrev:
jag lyckades med exakt samma på min fast min är en -88 min lokala volvohandlare kunde göra nyckel som skulle passa sa dom genom att ge dom regnr, dom gjorde 3 försök men nyckeln passade inte, du kanske har bättre tur.

så jag gick till en låssmed och frågade om tips, han bad mig att ta med en låskolv in till honnom så kunde han öppna den och "se hur skivorna" i den låg och göra en nyckel, sagt å gjort fast att det låter för bra att vara sant så var det värt ett försök, 1 vecka senare ringer han å säger att han har en nyckel som iaf funkar till låskolven han fick av mig (kolven var till förrardörren) åker hem å den passar överallt i bilen, om han lyckats göra en huvudnyckel eller om han bara viste hur han skulle göra en universalnyckel vet jag inte men jag var ju så jävla glad att jag kunde lösa allt både billigt och utan några större ingrepp på bilen

Problemet är att jag redan ringt in till lokala låssmeden o han blev bara förbannad och sa till mig att ringa till Volvo så jag har ingen vidare lust att ringa upp o fråga honom igen. Men din som du hämtade hos Volvo, fick du den på direkten och räcker det att ha med sig regbeviset dit?

149 Inlägg
12 juli 2013
det blir dyrt,, måste ju tänka på att dom måste koda nyckeln o synca med bilens databox wink

#SwedenRing

SKÅNING
1 215 Inlägg
12 juli 2013
K-skapet skrev:
breesladd skrev:

Problemet är att jag redan ringt in till lokala låssmeden o han blev bara förbannad och sa till mig att ringa till Volvo så jag har ingen vidare lust att ringa upp o fråga honom igen. Men din som du hämtade hos Volvo, fick du den på direkten och räcker det att ha med sig regbeviset dit?

sikken idiot det måste vara, men åk in till dom ist för att ringa man får mycke bättre bemötande då, finns det fler låssmedar så testa en annan, nix fick vänta nån dag innan jag fick nyckel av volvo, jag åkte in utan regbevis tror inte ens jag behövde visa leg men ha med dig det in för säkerhetsskull,

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

184 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
Bjacke skrev:
det blir dyrt,, måste ju tänka på att dom måste koda nyckeln o synca med bilens databox wink

Mest högteknoligiska på hela bilen är nog radioantennen så inget jag oroar mig för direkt. wink

Sök