cereal skrev:
Jag misstänker att detta lär reta gallfeber på en viss del av landets körkortsinnehavare men seriöst. Vad i h*vete är poängen med att lägga sig fem meter bakom bilen och inte köra om? Jag är fan i mig ingen traktor, kör inte precis vad som står på hastighetsskylten utan som många andra en bra bit över, ändå är det någon jäkel som tycker det är så förbannat roligt att lägga sig i häcken på en och sen bara finns de där hela tiden. Kommer till långa raksträckor med bra sikt, fin väg, bra väder, inte en bil i sikte men ändå fortsätter man ligga där. Jag förstår inte poängen. Har ni nu så förbannat brottom så kör om, ligg inte och stressa upp mig för jag har ingen lust att köra fortare, skulle ändå misstänka att de som gör så här skulle gasa på och sedan ligga där bakom ytterligare två mil.
Lär förresten tillägga det som gubbarna på jobbet säger att ligger man som nummer två i en kö så sabbar man för resten bakom för att det är så svårt att ta sig om. Om det ligger någon sanning i det vet jag inte men värt att tänka på.
Jag gillar så fan heller tanken på den gången jag måste stå på bromsen för en älgj*vel på vägen. Först ska du i bilen bakom in i min bakruta, sen ska älgj*veln in i fronten. Vart ska jag ta vägen? Önskar det fanns fler farbror blå på vägarna som kunde sätta dit er. Ni ska fan inte ut på vägarna och göra. Håll er till go-kart tills ni mognat till er lite. Eller gå med i Sveriges värsta bilförare.
Som sagt, jag förstår inte. Jag hoppas ni förstår att ni utsätter inte bara mig utan andra för livsfara. Eller så kan man ju hoppas att ni har sån koll på precis allt som händer framför att ni törs ligga där. Skulle installera ett gäng jättelika spjutspetsar baktill, då kanske det skulle bli lite avstånd.
Det värsta är att bromsljusen snarare tycks trigga er att gasa på ännu mer än att bromsa. Var fick ni körkort ifrån? Jäv?