Fan va fint! Nä, några vansinniga skillnader kan man sällan vänta sig utan nåt som stressar i lite luft men att de blir bättre respons tror jag definitivt, jag tyckte min gick bättre med plenum spacer! Sen tar det ju ett tag för Ecu'n att ställa in sig efter modifiering
Nu har jag varit ute och dragit ett par repo, och den är bra mycket piggare än vad jag trodde! Plenum spacern är verklig värd varenda krona! köp en sån om ni kör Z.
Och för er som inte gör nått i morrn, så kan ni alltid kika förbi Däckkompaniet i Västerås i morgon och kika på bilutställningen. Jag befinner mig där som utställare mellan 11-14 Så ta en titt förbi och snacka lite skit!
I lördags var det en heldag med bilen, Först SMF Motorshow på dagen och race på kvällen.
Utställningen gick väl bra då jag fick 2a Pris.
Bilder och film från nattens race kommer upp senare i veckan.
Om nån veckan drar jag igång och river grenrören. Sen ska jag försöka få min opel vectra såld. Så är nån intresserad av en Opel vectra att ha som vinter eller pendlar bil så har jag en till salu Billigt. de är de röda på min sida. Pengarna går oavkortat till de här projektet
Bilder och film från nattens race kommer upp senare i veckan.
Om nån veckan drar jag igång och river grenrören. Sen ska jag försöka få min opel vectra såld. Så är nån intresserad av en Opel vectra att ha som vinter eller pendlar bil så har jag en till salu Billigt. de är de röda på min sida. Pengarna går oavkortat till de här projektet
Sen en tid tillbaka har jag parkerat åsnan i garaget, men förr helgen började jag på lite smått.
Cyckelställs Johan kom förbi, så blåställ på och se bar de av att börja riva.
Upp på pallbockar av med hulen, kasta av fronten och lysena.
Kylaren tömd, krängstaget av, luftrör borta, Nu ska de moddas
På listan för vintern står: [ ] Nya grenrör (köpt) [ ] Täta om strålkastarna då de släpper in fukt [ ] Oljebyte [ ] Leka med plastidip [ ] Polering av motorrumsgrejjer [ ] Nya bromsbelägg [ ] Nytt styrsystem (Turboxs Utec E-manage) [ ] Mappning [ ] Montera slutsteg
Idag har de hänt lite, bland annat har de kommit ett paket med lite roliga grejjer
TurboXS Utec Styrsystem
Spridare från DeatschWerk
Sen börjades de riva mer för att få bort grenrören, detta gör man enbart en gång! att ta bort dom på de här bilarna måste vara de dummaste man kan ge sig på, fyfan!
Efter mycket skruvandes och slitandes så ser man iallafall tillslut grenrören.
Upptäckte och nå som inte var lika roligt, snacka om skeva flänsar. Dessa är då från Stillen som man trodde hadde lite kvalité tänk bakom sina produkter, men inte. blir till och fräsa av dom en vända.
har pratat med en tekniker på Stillen i morse, och han menar att de ska vara så för att de ska kunna flexa. i helvete heller. de har blivit skeva av svetsningen så de är ren lögn. De jag köpte från Lexmaul i tyskland var också skeva, då hette de produktionsfel.
har pratat med en tekniker på Stillen i morse, och han menar att de ska vara så för att de ska kunna flexa. i helvete heller. de har blivit skeva av svetsningen så de är ren lögn. De jag köpte från Lexmaul i tyskland var också skeva, då hette de produktionsfel.
Lätt jävligt konstigt speciellt eftersom den till vänster ser mest skev ut :S
Efter nån timmes skruvande igår så fick jag tillslut bort ett av grenrören. Ska ge mig på och ta loss det andra nu i veckan.
För övrigt, nån som har tips och idéer gällande avgasbandage på grenrör? Har läst att de är både bra och dåligt med de, men med tanke på att värmesköldarna inte kommer gå o montera igen så är det nog bra att linda dom. Bandage som är bra?