3476
Sök

Volvo 740 89 går bra tills halvtank!

41 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#1
Hejsan. min Volvo 740 89 går skitbra tills jag kört halvtank, Den börjar blöddra och dö vid gaspådrag...
vrider av tändningen och startar och då går den bra i ca 5 minuter, sen börjar den igen..
pumpen under förarsätet låter även mycket mer när den gör så
tacksam för snabba svar
MVH Emil Åkerström!


41 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#3
Putteliten skrev:
Låter som tankarmaturen är dålig så att pumpen pumpar luft.
pumpen låter inte när jag vrider på tändningen som de brukar göra?


41 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#5
Putteliten skrev:
Så när du vrider på tändningen så pumpar den inte alls?
näee.. den ska låta va? ska prova att byta bränslepumpsrelät smile annars blir de att riva tankarmaturen


9 110 Inlägg
16 juli 2013
#6
Den ska pumpa 1-2sek när man vrider på tändningen, sen ska det bli tyst. Om det funkar och bilen går illa vid halv tank och pumpen låter högre så är det bara att byta armaturen. Är väldigt vanligt på dessa bilar.


41 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
#7
Putteliten skrev:
Den ska pumpa 1-2sek när man vrider på tändningen, sen ska det bli tyst. Om det funkar och bilen går illa vid halv tank och pumpen låter högre så är det bara att byta armaturen. Är väldigt vanligt på dessa bilar.
ska prova byta bränslepumpsrelät imorgon, vet du om det är samma som en 740 16ventilare? smile


Cadillac_The_King
16 juli 2013
#8
Kolla även så det inte är massa skit i tanken

Volvo!
43 Inlägg
19 september 2013
#9

S.S.B - Spruta! Spring! BLÅNEKA!

6 738 Inlägg
19 september 2013
#10
pumpen i tanken kan va dö.
eller så har slangen som går upp ur tanken gått av tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

477 Inlägg
21 september 2013
#11
hade samma fenomen på min gamla holk. pumpen i tanken va död! full tank gick bra men så fort de gick under halva gick pumpen under sätet på full snurra för att få fram lite soppa. gick dåligt starta dåligt

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!


Sök