Tjena!
Då var det dags att byta tjänstebil och denna gången är jag bra förvirrad över vad jag ska välja för bil.
Min nuvarande är en BMW 316d -10 som jag är väldigt nöjd med men skulle vilja ha lägre ljudnivå i kupé, bättre komfort i stolar och mer utrustning i form av integrerad telefonstyrning, xenon, automatväxlad, drag osv
Jag kör väldigt mycket och pendlar till jobbet så varje deciliter mer i bränsleförbrukning gör 500kr i månaden privat för mig så bränsleekonomi är mycket viktigt.
BMWn jag har nu ligger i snitt på 0.5l/mil och det är mest motorvägskörning som gäller. Hästkrafter/sportkänsla är inget viktigt alls för min del eftersom jag har en separat bil för sånt
Jag har hittills kollat på:
Mercedes C-klass 220CDI (Fleetedition) med drag och automat + bixenon och navigation samt bluetooth
Mercedes E-klass 220CDI (Fleetedition) full-led(vad är det?) och navigation samt bluetooth
Mercedes CLA 220CDI (ja vad säger man... Finns inga bilar innan kvartal 2 nästa år bara så isåfall demobil. Grym bränsleekonomi men liten)
BMW 320d kombi (provkört) osäker på vilken utrustning jag kan få på den
Företaget säger inget direkt om bilmärke och säger att upp till 350kkr går det bra. Naturligtvis vill man ju även hålla ned förmånsvärdet.
Vad ska jag kolla mer på för bilar? (Lexus, Volvo, något annat?)
När är det stora modellväxlingar på gång? (Tänker mest på Audi som känns gammal)
Lite insnöad på merca som ni kanske förstår. Nackdelar med det?
Vad skulle ni ha valt för bil helt enkelt??