4143
Sök

Honda Civic Type-R =EP3= [Projekt Krrish]

Förbättra prestanda och utseende. Trimprylar, Fälgar, mugen vingen m.m.

Life changes its beauty all the time..
121 296 Visningar
Uppdaterades senast 3 oktober 2015
Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
29 april 2015
Trådstartare
#181
PointMan skrev:
Jävlar vilka däck! yikes lol

Jag börjar gillar dessa däck starkt! smile Presterar super och ser snygga ut tongue
Otroligt torr/våt grepp jämfört med mina tidigare Potenza RE050

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
29 april 2015
Trådstartare
#182
Andreas_Performance skrev:
Fina siffror! smile Varför vissa får lägre vrid/siffror beror på bänk mm. Jim har ändrat så bänken visar lite mer nu är innan. Kommer inte ihåg vad systemet hette. SAE innan Och DIN nu tror jag. Jag fick 243HK och 243Nm. Det är högt vrid för k20 smile

Tack Andreas och Grattis till dig med! big_smile grymma siffror & kurva du fått!

Till skillnad från Jims's tidigare *SAE* mättning så ger den nya *DIN* korrigering 8-10hk mer nu.
Min fråga kvarstår till MODJ?  smile

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
29 april 2015
Trådstartare
#183
Turbobulten skrev:
Krrish skrev:
Modj skrev:
Sköj med insuget, dom låter lite råare efter monteringen smile

RBC insuget gör stor skillnad i både prestanda och insugsljudet.. tongue

Ska göra ny hjulinställning i dagarna med Bridgestone 225:or däck runtom nu. Dessutom är mina Potenza RE070 däck ngt tjockare och bredare än en normal vanlig 225 storlek däck. Jag får slipa eller skära lite av bakskärmars inner kant för att göra mera plats i hjulhusen.

Mappningsdags snart igen då alltså, ska jim mappa?
Varför valde du att köra 225or på en 7" bred fälg?
Snygga fälgar smile

Fälgarna är riktigt snygga faktiskt och däck storleken valde jag av ren nyfikenhet på 7" breda fälgar! smile

Zito Titanium fälgar jag haft tidigare 17x8.5 ET40 med 225:or upplevdes mycket bra och kändes stabil vid kurviga vägar och erbjöd mer komfort. Nu med mina nuvarande Tenzo-r Dc5 fälgar och breda däck känns det som att jag fått tillbaka den härliga känslan.

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

140 Inlägg
30 april 2015
#184
Krrish skrev:
Modj skrev:
Grattis!

Tack Tack! smile

hur kommer det sig att du har så pass lägre Nm siffror än mig ex?
Vart har du mappad din CTR? eller köpte du den färdig byggd kanske?

Min bil hackade något i låga varv före mappning, jävligt jobbigt var det i trafik köar i Stockholm och avgassystemet brölade dåligt. Bilen upplevs mycket bättre nu och avgassystemet mullrar vass och fint.

Jag bytte till mig denna mot min quad. Har bara grejat lite med chassiet och utseendet, motorn var redan byggd.
Jag har tänkt att bromsa min igen i sommar när den börjar bli lite mer klar smile


71 Inlägg
30 april 2015
#185
Grattis till fina siffror och en grymt fin ep3:a

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
2 maj 2015
Trådstartare
#186
Modj skrev:
Krrish skrev:
Modj skrev:
Grattis!

Tack Tack! smile

hur kommer det sig att du har så pass lägre Nm siffror än mig ex?
Vart har du mappad din CTR? eller köpte du den färdig byggd kanske?

Min bil hackade något i låga varv före mappning, jävligt jobbigt var det i trafik köar i Stockholm och avgassystemet brölade dåligt. Bilen upplevs mycket bättre nu och avgassystemet mullrar vass och fint.

Jag bytte till mig denna mot min quad. Har bara grejat lite med chassiet och utseendet, motorn var redan byggd.
Jag har tänkt att bromsa min igen i sommar när den börjar bli lite mer klar smile

Kul smile ska bli intressant att se vad du får ut för siffror med sk3 kammar!

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
2 maj 2015
Trådstartare
#187
Kicko85 skrev:
Grattis till fina siffror och en grymt fin ep3:a

Stort tack! big_smile
kika in min video klipp från mappningen hos Jim's tuning.

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

301 Inlägg
2 maj 2015
#188
Fina siffror..

71 Inlägg
2 maj 2015
#189
Kollade just din film från mappningen och jävlar vilket gott sound de är i den

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
4 maj 2015
Trådstartare
#190
CTR-Jante skrev:
Fina siffror..

Tackar mannen! wink

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
4 maj 2015
Trådstartare
#191
Kicko85 skrev:
Kollade just din film från mappningen och jävlar vilket gott sound de är i den

Tackar! smile
Det är min andra CTR video jag gjort med lite skoj tongue kommer fler!

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
4 maj 2015
Trådstartare
#192
Uppdate 4 Maj 2015
4 Hjulsinställning på min Civic Type-R EP3 2003.

FRAM
• Camber: vänster -0,36 grader / höger -0,34 grader
• TOE: 0

BAK
• Camber: vänster -1.13 grader negative / höger -1.10 grader negative
• TOE: vänster 0.5mm / höger 0.6mm
• Total TOE Bak: 1.1mm in
____________________________________________________________

Jag tackar först Nicklas och Micke på däckspecialen i Västberga för ett bra kund bemötande och super service smile
Rekommenderar däckspecialen i Västberga starkt! Riktigt duktiga och snabba på att sköta jobbet! big_smile
Jag är riktigt nöjd med slut resultatet!

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-9887ae6692154204bce6e5545e752eb2_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-cb130a3d4844780e4004611dcb87c2c5_large.jpg

OBS!
Vi ställde först total TOE FRAM 0.8mm in och total TOE BAK 2.0mm in roll Resultat vart ej bra!
Bilen upplevdes obehagligt efter 110km/h när man skulle göra omkörningar och filbyte på motorvägar mad
Vid snabba acceleration och hårda inbromsningar hade baken på bilen konstigt beteende helt enkelt.

Ovan nämnd siffror ska vara perfekt för vardagskörning på en lagom sänkt CTR!
Senast redigerat av Krrish (4 maj 2015)

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

65 Inlägg
4 maj 2015
#193
Klent med camber på framhjulen tycker jag!


Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
4 maj 2015
Trådstartare
#194
Turbobulten skrev:
Klent med camber på framhjulen tycker jag!

Ser inge fördel med att ställa camber ännu mer fram smile Bilens används till vardagskörning och ej bana!
Med mina nuvarande breda däck vill jag gärna ha maximalt med markkontakt med däckens yttre kant.


Till skillnad från fabrik camber spec så tycker jag att den befintliga camber lutningen är precis lagom och ser mycket bra ut. wink

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

65 Inlägg
5 maj 2015
#195
Du får positiv camber så fort du svänger lite. Men känns det bra så kör så.
Enligt filmerna har du problem med hjulspinn, kanske bäst att du har så mycket kontaktyta som möjligt big_smile


Life changes its beauty all the time..
154 Inlägg
5 maj 2015
Trådstartare
#196
Turbobulten skrev:
Du får positiv camber så fort du svänger lite. Men känns det bra så kör så.
Enligt filmerna har du problem med hjulspinn, kanske bäst att du har så mycket kontaktyta som möjligt big_smile

Mer camber snedsliter däcken med tiden och det går ej att vända på mina Potenza re070 däck!
Håller med dig om att hjul vinklarna ändrar sig under olika körförhållanden, men jag har mina begränsningar!

Hjulspinn på min har med högt inställd launch control att göra lol dessutom gamla klipp jag lagd upp!
Mellan 3000-3500Rpm har man beroende på däck/motoreffekt den bästa launch läge för minskad hjulspinn.

Jag har launch inställd strax under 5000Rpm då jag vill kunna burna däck där det behövs tongue annars är det foot control som gäller vid lägre varv. Har ofta med mig mini datorn i bilen och ändrar siffror beroende på situation!

Vad har du för hjulinställnings siffror fram/bak på din?
Hur upplever du bilen och slitage med däcken? big_smile


Vad jag har förstått så ger *TOE OUT* fram lättare ratt styrning, men bilen har svårt att hålla rak linje vid snabb acceleration.

Passade på och tog en skärm bild medan Micke jobbade med bilen - CTR 2003
https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142200/142200-06e803257b93f0806ba1ce898dd352fa_large.jpg
Senast redigerat av Krrish (5 maj 2015)

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..

140 Inlägg
5 maj 2015
#197
Ska se om jag kan skriva ut min jag gjorde, kör ca-2.2g fram och -2.5g camber bak. Får kolla nogranare för att komma ihåg resten exakt..

Hittade förresten bänkpaporet på min, bromsad på JRM med dom siffror jag angivet.. smile


88 Inlägg
5 maj 2015
#198
Ska lämna in min på hjulinställning så fort jag har möjlighet. Men finns det nån original camberjustering fram, eller justerar ni med camberbultar? eller coils med ställbar topplagring?
Senast redigerat av -K- (5 maj 2015)


65 Inlägg
5 maj 2015
#199
Tror att modj kör bultar och red dragon kör d2 coils med camberplattor.
Själv har jag bultar fram. tänkt att köra -1,5 fram och -1.0 bak 0 toe.

Eller den populära FRSU, får se vad det blir till slut.


140 Inlägg
6 maj 2015
#200
Turbobulten skrev:
Tror att modj kör bultar och red dragon kör d2 coils med camberplattor.
Själv har jag bultar fram. tänkt att köra -1,5 fram och -1.0 bak 0 toe.

Eller den populära FRSU, får se vad det blir till slut.

Jag kör med 1par bultar fram och camber stag bak. Har även casterjustering fram på coilsen.



Sök