Blev en kortdag idag då min bror fyllde år och jag bara höll på till kl 21.
Har städat undan inredningen och kromlisterna så de är på ett bra ställe.
Skrapat lös resten av bitumenmattorna inuti bilen.
Märkt kablar och monterat lös ratt och blinkerspak
Påbörjat avmontering av instrumentbräda men hann inte klart då min hjälpreda skulle lägga sig.
Grymt jobbigt att bilen har rattlås när instrumentbrädan ska lös.
Tagit lös alla skruvar/lampor osv som håller upp innertaket, hur sitter innertaket fast förstår som inte vad som håller upp det nu??
Tagit lös gummilister osv kring dörrarna. sist men inte minst så har jag avfettat och spolat av skärmarna någon vända till.
Av någon anledning så hade första ägaren någon konstig känsla för tectyl så detta har applicerats även inuti bilen.
Då denna aldrig torkade så lades tidningspapper ovanpå tectylen. Kändes som moment 22 så detta binder fukt.
Golven ser dock väldigt bra ut men han som applicerade karosskitt den dagen måste ha haft en dålig dag då han knappt träffat av hålen osv utan 60% sitter några centimeter bredvid.
Instrumentbräda lös så nu är det bara dra lös rattstången tillsammans med instrumentbrädan.
Skärmarna efter 2 vändor Autosmart Power avfettning med lite gnuggning. Sitter dock kvar i alla vrår där man inte kunde skrapa. Nu efter några vändor till så är de nästan helt utan underredsmassa.
Tror ni man lyckas lägga grundlack/body på underredet i en tvåpelarlyft??
Var sugen på en karossnurra eller karossvagga från verktygsboden men tycker det är lite mycket pengar speciellt då jag redan skrapat undersidan och inte vet om man tar på sig nå nytt projekt i framtiden.
Blir att fortsätta imorrn. Får se vad jag hittar på då tills jag kan få hjälp med instrumentbrädan.