2420
Sök

Billig SAAB-verkstad i Jönköpingstrakten

1 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Tjenare,

Jag tror att jag sprängde min turbo i Lördags. Jag hade pendlat mellan 120-160 i 1.5 - 2h. Då jag känner att jag inte får något throttle svar. Jag kollar lite snabbt i backspegeln och ser blårök medans motorn tänder lite halvsporadiskt. Rullar in på motovägsavfarten och beställer bärgare. Medans jag väntar kollar jag oljan (som byttes för 150 mil sedan), men den är nästan helt slut.

Efter att ha läst runt lite på forum verkar mina symptom vara ganska typiska för minst turboras.

Då jag bor i Stockholmstrakten och detta hände utanför Jönköping står nu bilen hos Holmgrens bil i Jönköping. Då jag är endast är intresserad av att få bilen att funka igen (kommer sälja den till hösten) så är jag inte intresserad av något fancy fancy. Om turbobyte räcker så hade jag tänkt mig typ biltema-nivå.

Så min fråga är, vart i Jönköpingstrakten kan man göra ett billigt turbobyte på 9-5? Jag har inga prestandakrav. Vill bara komma så lindrigt undan som möjligt, inga långsiktiga krav...  Någon som har tips på verkstad?

Allt uppskattas.

/Eaglecoth

237 Inlägg
31 juli 2013
Holmgrens har vad jag vet någon slags rabatt vid reparationer/service på äldre bilar, tror det var 10% på delar samt 20% på arbete eller om det var tvärt om. Notera att jag inte vet detta säkert, inte heller vad det slutgiltiga priset landar på.

240 Inlägg
31 juli 2013
bilteknik (mekonomen verkstad) i jönköping är billiga och bra.
Adress:
Bilteknik
Herkulesvägen 16

Telefon:
036-163560

Forummoderator
26 359 Inlägg
31 juli 2013
Stackars jävel som en dag köper din bil, med det resonemanget..

Se till att få det riktigt gjort, för allas - inklusive din egen - säkerhet. Är det Allan på hörnet som skruvar och får en massa delar över så vet man aldrig hur det kan sluta.
Kanske inte i morgon..kanske inte dagen där på men..en vacker dag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök