2438
Sök

Saab 9000. Stulen ifrån Landvetters Parkeringshus Nr 4

MrFrank
1 augusti 2013
Trådstartare
Hej!

Har varit på semester i USA i 2 veckor. Kom hem igår. Till min förvåning har någon eller några stulit bilen ifrån Parkeringshus nummer 4:a. Så någon gång mellan den 16/7-31/7 har bilen blivit stulen. En svart med stenskott på hela huven + även lite på taket. WFR 054.

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
1 augusti 2013
jävlarna! hitta o häng dem! För ett tag sedan vi hade inbrott i ett flertal bilar även i parkeringen som jag har bilen.

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

46 Inlägg
1 augusti 2013
Fan va tråkigt! Hoppas du hittar den!

Har du några bilder på bilen? Något som särskiljer den från andra 9000? Dekaler, fälgar, inredning osv?
Har parkeringshuset övervakning? Betalar man innan eller efter man parkerar? Behöver man inte kort för att komma ut ur bommarna?

"I de flesta bilarna på våra vägar sitter det bara en person, vanligtvis föraren."
- Carol Malia, nyhetsankare på BBC

MrFrank
1 augusti 2013
Trådstartare
Det är det som är otroligt. Ett övervakat p-hus dygnet runt. Du måste ha en biljett för att komma ut. Tyvärr har jag inget foto på den bilen. Var tyvärr bara en vinterbil som inte var så noga med

46 Inlägg
1 augusti 2013
Polisen borde ju kunna få ut övervakningsbilder/filmer. Kan tänka mig att hela området är rätt välbevakat. Var det bara din bil som stals (ingen liga eller nått?)

Någon har ju planerat för att stjäla bilen iaf. Typ kört fram och tagit biljett två gånger eller kört in sin bil och bytt wink
Minst två personer. Eller någon som tagit taxi dit med verktygslådan. Gått in i garaget och snott bilen och sen rammat bommen.

Riktigt tråkigt! Hoppas de åker fast!

"I de flesta bilarna på våra vägar sitter det bara en person, vanligtvis föraren."

MrFrank
1 augusti 2013
Trådstartare
Det är ju det som är så otroligt att de har kommit ut. Inga bommar var sönder och inga mer bilar hade de tagit. Måste ha den biljetten jag fick när jag körde in i p-huset. Vi får hoppas på det

46 Inlägg
1 augusti 2013
När fick Saab 9000 startspärr? Det måste väl vara relativt svårt att sno en bil med det? Låg det glas eller något som visar på att någon har snott den?
Vad säger försäkringsbolaget då? Eller polisen?

Hoppas du hittar biljetten!

pim_pim
1 augusti 2013
Trådstartare
northwest skrev:
När fick Saab 9000 startspärr? Det måste väl vara relativt svårt att sno en bil med det? Låg det glas eller något som visar på att någon har snott den?
Vad säger försäkringsbolaget då? Eller polisen?

Hoppas du hittar biljetten!

Är det samma typ av startspärr som sitter i vga 1 så tar det inte många minuter att koppla bort startspärren tyvärr..

1 414 Inlägg
3 augusti 2013
MrFrank skrev:
Det är ju det som är så otroligt att de har kommit ut. Inga bommar var sönder och inga mer bilar hade de tagit. Måste ha den biljetten jag fick när jag körde in i p-huset. Vi får hoppas på det

Dom kan lätt gå till informations disken o säga att de tappat biljetten, berättat när de kört in och sen betalat kontant, skit svårt att spåra sånt sad

Har varit flera bilstölder på landvetter, även från personal parkeringen!

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

305 Inlägg
11 september 2013
Kanske dom som jobbar där plockar bilar? :p finns många flumkååvar

Sök