Köpte mig en Impala -65 sommaren 2011, körde den i två veckor innan olyckan var framme och motorn sa upp sig. Åkte med några polare till en marknad och handlade lite däck å fälgar, samt en motor. Motorn var en 350 med Arias kolvar, vass kam, stora mussetopparna, rullvippor, weiland insug, holley 750.
Växellådan byttes ut samtidigt till en racepreppad th350.
Körde bilen ca 5mil på 45liter bensin. Motorn var skrot.
Så nu skall det byggas en bättre motor, tar det som går att rädda från "racemotorn" jag köpte och sätter på en annan botten som skall handlas in i dagarna. Därimot skall det köpas ett stroker kit så man får lite mer kubik.
Saker som skall fixas: Motor skall byggas Växellåds service Bromsrör Rost i ram Inredning Avgassystem Kolla över elen Fixa stereo och massa annat som kommer på vägen
Har ju "rätt" motor till den där..... Lär ju gå att elda upp bakdäcken med : )
Ska köpa mig en 350 från en Van ikväll, sen ska jag till usa i september, då tänkte jag ta med mig ett stroker kit med mig hem.. så får jag ta toppar och sånt från den vi köpte..
Kommer följas:) Jänkebilar är alltid kul, synd på motorn dock. Känns ju ganska jävligt när man köper något som ska vara bra och visar sig vara skrot. Kika gärna in på mitt projekt om du vill och har tid. Hare bra:)