ojoj ser ut som jag behöver uppgradera lite här, har hänt en hel del !
kopierar allt från skogenracing forumet
nu när motorfästena är klara och allt får plats osv så ska man montera grenröret, till en början repar man bort färgen från fjädertornet, sen när de väl är på plats så sitter turbon mot skrämväggen.. PISS.
Så kapade ner de och gick efter skogsbergs förslag, att dra de under bilen för en diskretare installation. Dock fick den inte plats i bakkant men i framkant gick de bra, avgashuset ligger över framvagn balken och detta blir nog bra!
Kör en liten update då, va till garaget idag och började att dra lite rör, så dom första 3 är dragna nu är de bara dom bakre 3 kvar och en WG lösning
Har vart lite dött nu under nyår men har små pillat lite grann, fixat så stolarna sitter osv
låter bilderna tala
Vill även veta, ni som har monterat lexan/plast rutor. Vart har ni köpt arken?
Blev lite gjort igår kväll, svetsade ihop grenröret så gott som möjligt, ska ta bort dom 3 sista från flänsen och där de sitter i turbo flänsen för att svetsa klart kollektorn på dom först 3 :)sen ska jag försöka hitta nån bra plats att montera WGn på så man kan undvika för mycket värme
Sen lär man ju ha lite camber i fram också så provade att ta spindelleden och flyttade ut den bara för att testa, blev ca 9 cm bredare men ska bygga om bärarmarna istället så jag får ca 5-6cm så det ser lagom ut
Lär bara göra ett nytt ratt fäste i buren nu så man kan få grundfärg på bilen!
Sen tog jag även hem porsche bromsoken som jag skulle ha ibak.. tror ni inte dom är 27mm invändigt? och mina skivor är 28mm.. går ju att svarva av skivorna lite men ska kika på de!
Blev lite pill idag, ställde upp den på pallbockar och tog av hjul o fjäderben i fram och så kastade jag i instrumentpanelen och bilen blev direkt mycket trängre inuti, kändes lite bättre
Älskar kolfiber panelen :)om någon har en hel instrumentbräda ligger är jag intresserad!
Någon som har nå 4 kolvs ok som går över 28mm skivor är jag intresserad!
Ska försöka få lite mer gjort i veckan, lär göra ett rattfäste och fixa skärmkanten i hjulhuset högerbak sen är karossen god för grundlack!
Dra på med en update, va till bakaxeldelar idag och hämtade lite grejer, bromsar o stötdämpare!
så blir bara bilder nu så ska jag montera allt bättre imorn och ställa ner den på marken!
Väldigt skillnad på kolv!
Blev lite småjox gjort i helgen, lite slipning, grenröret klart men wg rör ska dit o de är påbörjat, ska försöka få växellåds balk gjord i veckan plus rattstångsfäste så allt är klart för grundlack sen!
pics
härligheten :)ingen som har framskärmar ligger som är sågott som rostfria?
bromsarna fyller ut bra
framtung
Lite skillnad på att hissa upp denna än en orginal 240, allt stannar väldigt högt upp vare IPD 25mm kräningshämmaren
Hoppas allt rullar på nu utan motgångar! strax över 130 dagar kvar till Gatebil mantorp o då vill jag köra