2647
Sök

Volvo 740 V8 Quattro

Ett långtidsprojekt som handlar om att bygga en Volvo 740 V8 Quattro med motor, låda och drivlina från en S6a! :)

1 366 286 Visningar
Uppdaterades senast 15 december 2023
1 861 Inlägg
22 juli 2016
Fast buren kan du bara lacka i samma färg som inredningen så är det ju chill nu syns det ju att något är lurt vem med en så fräsch 740 har toning? ;p

1 237 Inlägg
22 juli 2016
Trådstartare
Dr_struts skrev:
Fast buren kan du bara lacka i samma färg som inredningen så är det ju chill nu syns det ju att något är lurt vem med en så fräsch 740 har toning? ;p

Jag anser att toningen lyfter bilen, så det får blir kvar :)

Forummoderator
26 395 Inlägg
22 juli 2016
Vovvo skrev:
Dr_struts skrev:

Jag anser att toningen lyfter bilen, så det får blir kvar smile

Håller faktiskt med om toningen. Hellre den än en lackad bur, för även om buren blir lackad så kommer den ändå synas.
Nu, med toning, så kan den ju ändå misstas för bara toning. Många kör ju med tonade rutor, även på "vanliga" bilar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

523 Inlägg
22 juli 2016
Tycker du ska ha kvar toningen som sagt sitter ju på var och varannan bil. Tycker också att det lyfter bilen sedan att jag har det på mina två bilar kanske gör mig lite partisk wink

13 Inlägg
22 juli 2016
Sjukt bra kämpat med detta projekt! Har följt dig från början och jag må säga att du ska vara riktigt nöjd, riktigt bra jobbat! Måste kännas skönt va?
Angånde toningen så vafan, din bil dina val? Alla tycker olika och så kommer de alltid vara. Så låt de sitta kvar föfan ;-)

2 456 Inlägg
22 juli 2016
Klart som fasen du ska ha toning!

1 237 Inlägg
23 juli 2016
Trådstartare
MickeEng skrev:
Tycker du ska ha kvar toningen som sagt sitter ju på var och varannan bil. Tycker också att det lyfter bilen sedan att jag har det på mina två bilar kanske gör mig lite partisk wink

Så är det ju smile Jo, det är faktiskt skönt att slippa ha stark solljus bakifrån i bilen smile

1 237 Inlägg
23 juli 2016
Trådstartare
_varvstopp_ skrev:
Sjukt bra kämpat med detta projekt! Har följt dig från början och jag må säga att du ska vara riktigt nöjd, riktigt bra jobbat! Måste kännas skönt va?
Angånde toningen så vafan, din bil dina val? Alla tycker olika och så kommer de alltid vara. Så låt de sitta kvar föfan ;-)

Grymt trevligt att höra att du följt hela vägen i bygget ! Tagit ca 3 år hittills ju wink
Jo, känns riktigt bra, att dessutom få bilen "färdig" innan semestern som jag fick igår wink
Yes, toningen blir kvar.

1 237 Inlägg
23 juli 2016
Trådstartare
Lucif3r skrev:
Klart som fasen du ska ha toning!

cool

1 237 Inlägg
23 juli 2016
Trådstartare
Mack skrev:
Vovvo skrev:
Dr_struts skrev:

Jag anser att toningen lyfter bilen, så det får blir kvar smile

Håller faktiskt med om toningen. Hellre den än en lackad bur, för även om buren blir lackad så kommer den ändå synas.
Nu, med toning, så kan den ju ändå misstas för bara toning. Många kör ju med tonade rutor, även på "vanliga" bilar.

Jo, så jag känner smile

German Engineering
9 083 Inlägg
23 juli 2016
Håller fullständigt med om toningen, behåll det big_smile smile wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 829 Inlägg
23 juli 2016
Dr_struts skrev:

Ingen jävel som tänker på toningen i verkligheten dock...

Bilstereo: 148.64dB i 43hz med 1878w

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
26 juli 2016
Kanske hade varit mer incognito med Solarplexius på en sjuförti, men en del lägger ju energi på dessa bilar även utan att ha bytt motor ^^

Med plåtisar o Volvo-navkapslar på hade den ju varit rejält gubbig ^^
Eller kanske Mim Juventus? Såna sitter ju på rätt många 740TiC, så det hade ju smält in.

Men som sagt, den ser ju rätt original ut för den som inte har ett tränat (audi-)öga, o de som ser detaljerna lär ju tänka "vad i hela @%#! har han gjort!?" big_smile

Tycker bygget e grymt rakt igenom smile

Edit: stavnings-milisen...
Senast redigerat av Cuefa (26 juli 2016)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

1 237 Inlägg
26 juli 2016
Trådstartare
Cuefa skrev:
Kanske hade varit mer incognito med Solarplexius på en sjuförti, men en del lägger ju energi på dessa bilar även utan att ha bytt motor ^^

Eller kanske Mim Juventus? Såna sitter ju på rätt många 740TiC, så det hade ju smält in.

Men som sagt, den ser ju rätt original ut för den som inte har ett tränat (audi-)öga, o de som ser detaljerna lär ju tänka "vad i hela @%#! har han gjort!?" big_smile

Jo, de e ju Solarplexius som sitter där smile
Nå plåtfälgar kommer sitta på bilen senare, dock har jag ju bara att välja på VAG-fälgar 5x112 ju smile

Tack så mycket! big_smile

4 640 Inlägg
26 juli 2016
Vovvo skrev:
Cuefa skrev:

Nå plåtfälgar kommer sitta på bilen senare, dock har jag ju bara att välja på VAG-fälgar 5x112 ju smile

Jasså, jamen då är det ju redan klart! smile
Trodde det var en proffs-toning, det är det kanske inte så många som kostar på en gammal Vovve ^^

Jadu... kanske gamla Transporter T4-fälgar vore något? då kan du hitta 16" fälgar billigt, o dom tål tuffa tag! cool

Typ dessa!

Jag menar, vem vill inte ha fälgar från en äkta polisbil på sin räcer... wink

1 237 Inlägg
26 juli 2016
Trådstartare
Cuefa skrev:
Vovvo skrev:
Cuefa skrev:

Jasså, jamen då är det ju redan klart! smile
Trodde det var en proffs-toning, det är det kanske inte så många som kostar på en gammal Vovve ^^

Jadu... kanske gamla Transporter T4-fälgar vore något? då kan du hitta 16" fälgar billigt, o dom tål tuffa tag! cool

Typ dessa!

Jag menar, vem vill inte ha fälgar från en äkta polisbil på sin räcer... wink

Haha Yes! smile

Har faktiskt en uppsättning 16" sharan plåtfälgar, behöver bara andra bultar smile Dem är av typ samma modell smile

4 640 Inlägg
26 juli 2016
Sant, men Sharanen har flytande kona ^^

1 237 Inlägg
26 juli 2016
Trådstartare
Cuefa skrev:

http://www.garaget.org/?car=380552&image=3599670

Där står den på sharanfälgarna smile

4 640 Inlägg
26 juli 2016
Vovvo skrev:
Cuefa skrev:

Klockrent!
Varför kör du på Bolero-fälgarna när du har dessa :-P

1 237 Inlägg
26 juli 2016
Trådstartare
Cuefa skrev:
Vovvo skrev:
Cuefa skrev:

Klockrent!
Varför kör du på Bolero-fälgarna när du har dessa :-P

För konan på bultarna är just såpass att dem inte far genom bulthålen på dem fälgarna, behöver en uppsättning bultar med större kona bara smile

Sök