Bilen införskaffades den 15/07-2013 för att motorn skulle sättas i min 740 -90 men jag blev mer och mer fäst vid henne allt eftersom så planerna ändrades och jag bestämde mig för att ge henne en andra chans i livet. Den var inte... Visa mer
Fick lite gjort idag. Monterade nya radion. Fick panik när han jag köpte Hjördis av sa att det lagret som jag behövde hade utgått överallt men så var jag till AD tidigare i veckan och beställde ett till en D24, ovetande om ifall det var till LT eller Volvo. Till min stora förvåning så hade farsan redan varit och hämtat ut det när jag kom tillbaka från tjejen igår och enligt honom så passade det. Gött! Sparade vänster framdörr från 745:an då den såg rostfri ut. Ack så fel jag hade. Upptäckte detta när jag var i full gång med att montera den... Så det var bara till att plocka av den och montera den gamla dörren igen Automatlådan såld och färdig för att skickas Gjorde ett röj och städade lite så man fick lite mer plats Monterat svänghjul, lamell och tryckplatta. Och så var lådan uppe Lite pul kvar innan det är färdigt dock.
Beställde f.ö nya regplåtar idag då man från och med 1 jan inte kan beställa utan "S" märket på plåtarna.
Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan
man bävar för det där när man skall köpa nya plåtar sen om man skaffar ny begagnad bil, har dock sett dekaler som man kan sätta över med lite olika motiv på man skulle kunna ha ett volvo klister märke över...
Dom nya plåtarna kom idag Blev dessutom färdig med v-lådan Lyckades även koppla in överväxeln, trodde aldrig jag skulle klara av att göra det själv faktiskt Plockade pumpremskåpan från den andra d24an innan den såldes
Mvh Jonathan
Har inte hänt mycket på sistonde men jag har införskaffat mig lite polisknappar Lampan inkopplad Men i helgen blir det att laga rost igen Kommentera nu
Mvh Jonathan
Japp det är det, ska bara komma på vad jag ska koppla in alla knappar till bara. Ska försöka bygga mig ett spjäll till avgasröret så man kan välja mellan att köra med eller utan ljuddämpare
Mvh Jonathan