Polaren hade SFRO slutbesiktning av sin 32a idag och då passade jag givetvis på att fråga SFRO killen ifall det bara är att skicka ramen på skroten eller om den är ok. Han tyckte allt var ok, hairpinsen var ok för att jag hade sattit gummibussningar och hade en I-beam framaxel och stegarna bak var ok för att dem också var med gummibussning och infästningen var nära varandra. Materialet i ramen var också tillräcklig så man kanske gör en byggbesiktning till hösten/vintern
En liten uppdatering blir det nu och sedan tar det två veckor till nästa för jag måste resa igen.
Tog med min nya styrsnäcka och provmonterade den för att se om det finns plats. Var lite trångt men det skall nog gå. Kunde inte ta någon bild när jag provade den.
Sedan skulle det göras en plåt över växellådan.
Först lite grövre papper som mall. Mycket klippa och tejpa.
Sedan släta ut mallen och märka på plåten. Klippa.
Plåten fick sedan besöka valsmaskin, kantvik, falsmaskin, krymp och sträck maskin,engelska hjulet och lite hammare före den passade.
Och här är den på plats. Inte svetsad det gör jag sedan när jag har fler plåtar färdiga.
Fyfan vad trevligt det blir! Blir väldigt spännande o se slutet
Tack och jo spännande att se om den åker i skrotbingen eller om man kan åka med den utan att skämmas
Paulit skrev:
Kul att du gör nåt! Plåten över lådan ser ut att gå väldigt nära lådan, en synvilla, eller ska "vi" ha det så?
Det är ca 2cm mellan låda och plåt. Nu är plåten lite vriden för att resterande golv måste dit och det gör att det ser nära ut. Kommer vara svårt få ut motor och låda samtidigt. Sedan är det ju det där med fötter och pedaler som skall rymmas så man måste göra en kompromiss. T-23 jag byggde början av 90 talet var så jävla trång kring pedalerna och det vill man inte ha igen.
Nosliwe skrev:
Blir ju så jävla snyggt!
Tack. Får som mer inspiration när ni gillar
MhGren skrev:
Synd att man inte kan "gilla" inlägg här som på facebook, för jag är så imponerad av ditt hantverk att jag inte vet vad jag ska säga! Så häftigt!