Då var man klar med bussningshållaren till framvagnen. Tillverkad i rostfritt så man kan polera den istället för målning så slipper man färgsläpp när den gängas ut och in., får göra verktyget som gummit skal vulkas/pressas i åt veckan så kanske man får börja fästa framvagnen nästa helg.
Var och svetsade upp ett gäng balkar efter måtten på ramskenorna på min rambänk. Tänkte börja limma ihop ramen så smått. Har även kommit på en lösning för ramkrysset så jag får plats med alla ateraljer.
Fick lite mer verktyg i veckan. Punktsvets och en krymp/sträck så nu kan man ha krympkäft i en maskin och sträck i den andra. Blir lite jobbigt med endast en krymp/sträck för då får man stå och byta käftar hela tiden.
Nu jävlar sitter ramskenorna på millimetern och framvagnsbalken är fastpunktad. Enda eländet är att en av sidobalkarna hamnade lite tokigt och krockar med hairpinsen. Flyttar jag den på insidan krockar den med ramkrysset. Och den jäveln behövs för ramen vill dra sig in 3mm just där.
Har nu modifierat ramkrysset. Gick en hel dag till detta. Lyfta i motorn mäta slipa isär och kapa här och där sedan punkta ihop och prova. Återstår att helsvetsa och slipa. Hoppas man får det klart nästa helg. Är så jävla tråkigt att bygga ramen. Längtar till karosstillverkning