Fick tillverkat ett nytt verktyg för vecken till huven och dörren.
Sedan bockade jag en plåt och sträckte den så jag fick en radie som huven oxå skall ha. Denna plåten punktade jag sedan i den riktiga plåten som styrning när den skall falsas.
Sedan var det bara att falsa. Gick inte så bra för jag satte för lite punkter så styrplåten var inte så stabil. Kanske får göra en ny.
Gjorde likadant för dörren så nu har jag en plåt klar. Skall trimmas bort en hel del plåt men kanske gör en ny och ändrar lite på tillvägagångssättet så kanske den blir bättre. Tror det skulle bli bättre om jag har mindre plåt från början och sedan svetsar på mer plåt mot torpeden när själva plpten är klar.
Förra helgens plåt vart ju inte så bra. Efter lite gåochsovafunderahalvanattenföresova så lyckades man få plåten att bli som man ville. Vill ju ha spikraka linjer så det inte ser ut som fan själv när man så småningom skall lackera bilen. Gjorde ett nytt verktyg till falsmaskinen så jag kan välja rakt mothåll eller ett runt som är för radier. Blev kanon.
Trimmade även plåten så den blev närmare slutmåttet än den förra.
Förra helgens plåt vart ju inte så bra. Efter lite gåochsovafunderahalvanattenföresova så lyckades man få plåten att bli som man ville. Vill ju ha spikraka linjer så det inte ser ut som fan själv när man så småningom skall lackera bilen. Gjorde ett nytt verktyg till falsmaskinen så jag kan välja rakt mothåll eller ett runt som är för radier. Blev kanon.
Mer träning ger mer färdigheter. Kämpa på så kommer du fram till målet. Man kanske vågar fråga om det går att beställa någon slag av eldflammor med samma metod?
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Mer träning ger mer färdigheter. Kämpa på så kommer du fram till målet. Man kanske vågar fråga om det går att beställa någon slag av eldflammor med samma metod?
Jo det är bara och kämpa, fast idag var det så enkelt och roligt men det var nog bara för att man måste åka till utlandet på möte imorgon och vara där i 5 dagar.
Måste göra ett gummihjul så man kan köra mönster och rentav någon flamma.
Det är så jävla ballt att du liksom bara börjar med en kaross mitt i med ett par "stolp-plåtar" Bara ur luften sådär, och det ska bli en hel kaross. Skithäftigt.
Det är så jävla ballt att du liksom bara börjar med en kaross mitt i med ett par "stolp-plåtar" Bara ur luften sådär, och det ska bli en hel kaross. Skithäftigt.
Tänkte att blir det galet får jag liksom göra om
Måste få torpeden dit sedan blir det att lägga rundstål eller något som jag hakar fast fram och bak och då böjer den sig i en fin bana och där får jag rätt radie att följa när jag gör resten av plåtarna. Vill inte ha en ritning med en massa mått att följa för då blir man bara tokig på alla mått man mätt fel.